Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 636 ggr
zettan
0

God morgon 18 Februari

Morrn morrn
Redan Torsdag. Veckan går så snabbt. Men jag längtar till helgen då man får sovmorgon. Jobbigt att gå upp så tidigt.
Ska strax gå till bussen och åka till jobbet. Har vaknat med fruktansvärd värk i ena foten. Undra om jag gått i sömnen nu igen.
I eftermiddag blir de pållarna Skrattande

Ha en bra dag alla

VeronicaP
0

God morgon . De där 3 russen är ute nu och jag dricker första koppen kaffe.

Ska snart sätta mig och göra en inköpslista och åka och veckohandla , bäst att göra det så tidigt som möjligt idag då de har gått u tmed en klass 1 varnign här igen , det ska börja snöa ännu en gång att det aldrig kan sluta , blåser har det alla redan börjat göra .

Ha en bra dag och kör försiktigt i trafiken

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Så nu väntar vi på ännu mera snö. Enligt smhi så ska det komma 8cm till i kväll, sen på lördag väntas det mellan 5-15cm. När ska det sluta? Jag älskar vintern när det är så här, det är otroligt vackert och ljust, jag avskyr mörkret och regnet som brukar vara, men lite orolig är jag över vart allt ska ta vägen när det smälter. Obestämd

Bygget fortskrider, nu har vi fått upp tilläggsisolering på ena väggen, resten blir idag.

Igår skulle dottern rida och pga isen så skulle vi prova skogen istället, men vi kom bara en liten bit så vände vi. Hästarna flåsade, jag med.Oskyldig Det var bara Malin som var nöjd och trygg på hästryggen. Hon trillade av också, men det var ju mjukt att landa så hon tyckte det inte gjorde nåt.Skrattande

VeronicaP
0

#2 Bra träning både för hästar och ledare ;)

Charlotte-Aveback
0

#2: Vilken  härlig bild! Glad Inte så konstigt att ni flåsade med tanke på all den snön! Kan tänka mig att det var mjukt att landa - och inte så hög fallhöjd! Ännu en fördel med en shettis! Flört

[lindatornerup]
0

God morgon, Sitter och hänger över grannens dator igen. Man blir nog snart utslängd……..FlörtHar varit och fixat halm och hö så nu kan det snöa bäst det vill!Jag gillar faktiskt en riktig vinter , men det är rätt tungt med all snålblåst och en värmepump som värmer lika mycket som om du satt och blåste med en hårfön. Så man har ju raggsockar och kalasbyxor, både inne och ute numera, och för att inta tala om hur otroligt  snygg man är i det1 Konstigt att det inte står karlar på rad utanför husetFlörtCoolNä det får bli vår snart! Hemsidan går sakta framåt och det är kul att så många har besökt den redan! Och tack för alla lyckönskningar med den !! Det är en del foton som ska läggas in dva nästan 750 st på hästarna och utställningar mm, så stackars Sanna har nog ångrat sig ettantal gånger att hon erbjöd sig att hjälpa mej……. Ha en bra dag allihop!!!

runas
0

God förmiddag?

Här har det snöat hela dan igår o det fortsätter nu idag. Inga jättemängder än så länge men det ska tydligen snöa varje dag fram till nästa veckaFörvånad!! Fy!

Har varit tvungen att springa ut 2 ggr redan i dag pga slagsmål i hagenRynkar på näsan, superbästisarna Hedda o Ditte tycks inte vara vänner längreGråter och nu slåss de hejvilt ist. Och jag menar…SLÅSS! Hittat blod på Ditte men det är inte hennes vad jag kan se o Hedda syns det inte heller nåt på…

Så trist, för de var riktigt bra vänner o jag vet inte vad som hänt så nu sitter jag här o bara nervöst lyssnar. Hoppas de lugnar ner sig…

Annars är livet ok.

Ha det bättre än mig!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Dehlfimia
0

God eftermiddag!

Väntar på barnen ska bli färdiga så vi kan åka till Väla . Äldsta barnet fyller hela 22år idag så det blir lite shopping och rundvandring innan det är dags för fortsatt renovering av huset .

Hästarna har det väldigt tråkigt ,misstänker att dom är ordentligt trötta på snön precis som vi är .Längtar sååå…  efter våren

Annars är det som vilken stressdag som helst

Ha det gott alla och kör försiktigt alla ni som  kör/ska köra bil nu i eftermiddag.