efterlysning
Hej!
Letar efter min barndoms shetlandsponny. Ponnyn heter Pinnocchio och är nu drygt 20 år. Pinnocchio är en brun/svart vallack och är (eller i alla fall var, ursnäll). Vi köpte Pinnocchio som 1 åring av Allan Karlsson och sålde honom som ca 8 åring till Rosmarie i Svenshögen. Rosmarie skulle höra av sig när hon skulle sälja Pinnocchio, men detta gjorde hon inte så nu letar jag efter honom. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad Rosmarie heter i efternamn, men hon hade bla travhästar på sin hästgård (hon har flyttat).
Pinnocchio har en lite hård svullnad på sitt kastreringsärr (fd pungen).
Hoppas att någon kan hjälpa mig, då jag vill veta hur han har det och ev kunna köpa tillbaka honom.
Med vänliga hälsningar,
Maria.
Har du kollat i webstamboken på SSS hemsida, kanske någon i styrelsen kan hjälpa dig..

Här är en Pinocchio född 1978. Kan det vara den du letar efter?
Tack så mkt! Det kan mycket väl vara den Pinocchio som du visade, Annette.
Det stor inte någon ägare på hästen, hur får man tag på det?
Med vänliga hälsningar,
Maria.

#3 Det lättaste är att maila eller skicka ett brev till stambokföraren. Adresser finns på: http://www.shetlandsponny.se/stambok
Hej igen!
Pratade med min syster precis och hon tror att Pinocchio var född på 1980 talets början. Vi köpte honom av Allan Karlsson men fick inga papper på honom. Rosmarie som köpte hästen av oss skickade efter Pinocchios papper och hon sa att han hade "fin" stamtavla. Jag får väl lov att kontakta Allan och fråga om han kommer ihåg detta.
Blev så rädd när jag pratade med hästhandlaren och han sa att många shetlandsponnys hamnade i Ryssland eller Finland på den tiden……Usch vill inte ens tänka på det.
Tack för all hjälp!