Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 933 ggr
Ellen89
0

ful...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan,
Jag har mitt sto som ar snart 6mnder gammal. Liksom alla hastar/ponnyer gar hon ocksa igenom inte sa fina perioder nar hon vaxer. Nar hon kom hem till mig sa upfodaren att satt inte nagra bilder av henne pa min hemsida, nar hon ser ut 'sa dar'. Jag trodde att hon nastan skamtade. Efter nagra manader satte jag up denna bild pa henne (se bild) pa min hemsida. Och igar fick jag en email fran upfodaren och hon ville att jag skulle ta bort bilden…Förvånad
Det kanns nastan som om hon vill "gomma" henne, men jag kan inte se nagon mening med det for hon ska pa utstallning i Mars iaf…vad ar det for fel pa en "halv-vuxen" shettis?

vet inte, vad tycker ni?

AusaBausa
0

Det är väl inte fel o ha ha foto på en sån sötnos! Hon var ju jätte fin!

AnnaLundin
0

OM jag säjer så här, alldeles brutalt ärligt. Det var kanske inte det vackraste foto jag sett på en ettåring…

Ettåringar kan ibland vara ganska fula när de är i sina tillväxtperioder, när kroppen saknar alla proportioner.

Men jag skulle nog snarare rekommendera att du kanske ska ta fler foton på henne, för fotot ger ett lite konstigt perspektiv. Huvudet har hamnat lite "i förgrunden" och ser oproportionerligt stort ut i förhållande till bål och bakdel. Jag tror alltså inte att det egentligen är din ponny som är "ful", utan att det är fotot som inte visar hur fin hon egentligen är, för jag tycker att hon ser helt okej ut, av det man ser på fotot.

steffy
0

jag tycker att shettisen är jätte gullig

Sehvrin
0

Håller med #1 Hon ser jättfin ut. Jag tycker att en uppfödare borde kunna se mer än bara 'nu' Fundersam, man kan ju inte gömma en häst bara för att den är inne i en växtfas där den kanske inte är världens finaste (men som sagt, din häst var fin och hon är väldigt söt)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Pheobe
0

Ser ut att kunna bli ett väldigt fint sto, växer så det knakar. Visst skulle jag önskat mera hull på den även om det är en unghäst. Men den ser fin ut, ta fler bilder som någon sa

Ellen89
0

#2 & #5 Jag satter in en till bild av henne…vet inte om den ar ngt battre #5 hon blir matad kraftfoder 2 ggr per dag, men hon har ocksa en gras-mage…

[Emmelo]
0

Hon är ju jätte fin! Växer iaf, de syns ju..;) Tycker hon är underbart fin!!

Ellen89
0

joo hon vaxer fort!! kommer vara over meternRäcka ut tungan Tack sa mycket for era svar, kommer prata med henne om varfor jag inte kan ha en bild pa hemsidan av Erikka (stoet).

Pheobe
0

om hon ser ut så nu hade jag avmaskat henne. Det kan hjälpa lite mot den insjunkna ljumsken om du förstår vad jag menar… Man vet aldrig när man köper hurvida uppfödaren avmaskar fölen.

kacka
0

Jag tycker hon ser överbyggd ut annars är det väl inget större exteriört fel på henne… (?)

wessis
0

Ful o Ful ????? Man måsta känna själv vad man tycker…. unghästar har ju alltid perioder då dom är mer eller mindre fina. Det är få som är vackra hela tiden. Som sagt man måste tycka själv o skita i vad andra tycker o  säger i vissa lägen . Det är trots allt du som ser din häst dagligen och som skall tycka om den.

Själv vill jag bli glad när jag går ut i min hage o ser  på mina hästar och det spelar ingen roll vad andra tycker.  Jag älskar dom.

Cattis
0

Ellen: Ta nya bilder. Ställ dig lite längre ifrån och sitt inte riktigt så lågt med kameran. Bilden är nu för nära och nästan lite underifrån. Då blir det lättare att se hur hon ser ut.
Jag tycer, det lilla jag kan se av en bild, att hon ser ut som en vanlig fölunge. För hon är ju bara 6 månader gammal…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ellen89
0

mmm ska ta lite nya bilder. Hon har varit avmaskad regelbundet och va avmaskad 3 veckor sen for att vara exact, jag avmaskade henne sa fort hon kom till mig. Vad jag egentligen tror ar att upfodaren tycker inte att ponnyn ar ful, hon tycker bara inte om hur den ser ut just nu…jag tror hon tanker generellt om att alla fol ser lite konstiga ut nar dom vaxer men fortfarande ser jag inte ngt fel pa att satta in en finare bild av henne…har ingen nyare just nu, kommer ta idag (hon ar ungefar 3manader i bilden).

jullan
0

Är uppfödaren rädd för att hennes stuteri ska få dåligt ryckte eller? Jag tycker det verkar konstigt att hon/han säger så. Om det är du som äger hästen och Du som tagit fottot ser jag ingen anledning till att hon ska bestämma över bilden.

Jätte söt unge <3 vilken svans den har! Skrattande

Ingen mening att inte visa denna söt nöt här!?