Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 469 ggr
kacka
0

Utställning i Håcksvik 24 september

Välkommen till Håska Stallklubbs utställning 2006

När: söndagen den 24 september med start 09:00 seketariatet öppnar 08:00 Hästägarförsäkran skrives och lämnas i seketariatet före urlastning. Uppstallningsmöjlighet finns ej.

Var: Håcksvik (mellan Svenljunga och Smålandstenar, öster om Gislaved)

Hur: Utställningen är öppen för ALLA raser, även hästar utan "papper" är välkomna att bli bedömda. Hästarna visas rasvis. Årets domaren är Ronny Johnsson och Arne Emanuelsson.

Anmälan: Skriftlig anmälan ska vara tillhanda SENAST 25 augusti. Anmälan registreras först när anmälningsavgiften är tillhanda! Anmälningsavgift 200kr per häst för icke medlemmar och 125 kr per häst för medlemmar i Håskastallklubb. Avgiften sätts in på pg 144162-5 och ange TYDLIGT hästens/hästarnas namn samt anmäla på talongen. Anmälan är bindande. Om avbokning ej sker senast två dagar innan utställningen kommer en avgift på 100kr/häst tas ut. Detta faktureras personen som anmält hästen.

Anmälan skickas till: Karolina Peterson, Boderås, 512 95  Håcksvik.

Antalet hästar som kan få plats på utställningen är begränsat till 150 st. Inkommer fler anmälningar än maximalt antal kommer platser ges i den turordning som betalningen inkommit. Anmälda hästar som eventuellt blir utan plats kommer erbjudas pltas på reservlista.

Efteranmälning mottages endast i mån av plats mot en extra avgift på 50kr. OBS! Ingen efteranmälan mottages på utställningsdagen.

Katalog får alla utställare på plats utställningsdagen.

Kontakt: Karolina 0702-638442 eller Sofia 0325-52054

kacka
0

Någon som anmält sig?

VeronicaP
0

inte jag då jag insåg att jag hinner inte med det också

kacka
0

Jag har anmält Allgunnens Xtan RS 417… Den enda visningen för honom i år…

Sofia_Schultz
0

Var ligger det? I vilken del av landet typ?

Annette
0

Tranemo, långt bort från er Flört.

Sofia_Schultz
0

#5,6 Oki… Va synd Skrikandes

kacka
0

vi har "bara" 6½ mil… Men min stora son är alltid imponerad av alla andra raser som finsn där som shire, ardenner, araber, tinker osv… Det är också kul att även hästar utan stam har möjlighet att bedömas…

Jenny_Danhage
0

Skall visa russhingsten Giro där.

kacka
0

Här finns lite info:

http://www.bork.se/Tavling/ovrigt/Haska_2006-09-24.html

http://home.swipnet.se/Ballagarde

ballagarde@swipnet.se

Men jag tror inte det är de som är "ansvariga"…

kacka
0

Madde, Ulla! Ska ni dit?

Madelene_Udd
1

# 11 

Jag har inte anmält någon och inte Ulla heller. Får se om jag orkar åka dit och titta, den veckan är ganska körig.

Apropå ingenting alls, har du sålt Hubba-Bubba? Jag har en bekants bekant som var intresserad av en shettis till körning och ridning, ej avel….

Jag har tittat många gånger på din isabellhingst också, men intalar mig själv att jag ska inte köpa fler shettisar nu…Oskyldig

Häls Madde

paparatzi
1

Lycka till alla som ska åka, "speciellt X-tan"

kacka
0

#12 Hubba-Bubba såldes IGÅR… De skulle ha henne på foder 2 månader på prov liksom men bestämde sig att köpa henne efter 1,5 vecka… hihi

Jaha… Ingen annan som ska dit? MULLER?

CamillaAndersson
1

Jag ska dit med Bluemull Hickup ^^

Det blir hans första utställning, och jag tänkte att eftersom att den inte är vidare "stor" så är den bra som inkörsport för honom, så han får känna på lite hur det är ;)

sanne
0

vi ska till håska, ska ta med Jozo o Arizette, så då Kacka, får Xtan en match.. hi hi..det är en trevlig utställning, med många mysiga raser..

SannaHolmgren
0

#14 Nähä. Muller får nöja sig med Frillesås.     

Jag ska ev jobba den helgen, vet inte än. Om jag inte jobbar kommer jag och tittar. Grannens lilla dotter ska ta med sig sin ridponny i B-storlek. Lilleman heter han och är jättefin.

mvh Sanna

zettan
0

Hej :)

Jag ska visa min Arizette :) Hoppas att vi får fint väder och hyffsade poäng :)

mvh Sandra

kacka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 ja, Xtan fick sig en match… Men jag är nöjd med 41p ändå…

Jag älskar denna utställning just för det är så blandat med hästar…

kacka
0

… och stor procent shettisar… :-)

kacka
1

Jäboruderstoet var verkligen värd att vinna… otroligt vacker!

sanne
0

Ja hon var jättefin, tuff match, då hon och Jozo fick samma poäng 9 9 8 8 8 = 42 p.  Förlorar gärna mot Anne när som helst. Finare hästar får man leta efter. Jozo på bilden…

kacka
0

I senaste numret av Hästfocus fanns en artikel med om utställningen… :-)

kacka
0

Är det någon som vet om de bestämt datum för 2007?