Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1209 ggr
SannaHolmgren
0

Godmorgon 20/2 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morsning. Jag har kommit på en bra grej så hästarna syns i snön. Bifogar bild på min uppfinning.Skrattande

Annars så är vi rätt så insnöade, maken har åkt till byn för att hämta diesel till traktorn, tur han har snökedjor till sin bil. Drivorna i morse var lika höga som motorhuven på traktorn.

Perly
0

Kanske skulle behövas innan det blev "varmt" sist syntes endast hals och huvud på våran…

Alltid Oavsett

SannaHolmgren
0

Jag var bara tvungen att gå ut och arrangera en bild. Denna har jag ändå tagit på en öppen yta utan stora drivor.

VeronicaP
0

#0 Ja sådana skulle man behöva …

Här har det ju börjat snöa igen , jag blir så trött ..

Fin han ser ut Merlin :)

seijsing
0

#2 Vilken läcker bild!  Glad  Här har vi liknande mängd snö. För några dagar sedan "körde unghästen fast". Han kom galopperande på den enda stig de orkat trampa upp men så stod hingsten ivägen. Då valde lilleman att istället för att stanna, hoppa rakt ut i snön och försöka galoppera runt honom. Det hela resulterade i att han fastnade. Jag skäms att erkänna det men jag skrattade så jag grät. Innan jag han fram för att dra upp honom ur snön han han dock baxa sig lös.

Lägger in en bild på lilleman relaterat till hur snödjupet var några veckor innan denna fastkörning (nu är det alltså en hel del mer)

helenecarlsson
0

Vi plogar en runda i hagen så de har någonstans att röra sig på, den är väldigt populär.

seijsing
0

#5 ja jag  förstår att det är mkt uppskattat!  =)  Maken försökte skotta sig fram till vindskyddet förra helgen men höll inte på att ta sig fram trots fyrhjulsdrift och stor traktor.  =)   Nu får det räcka med snö!

Kimpa
0

God kväll.
-15 grader och isande vind med snö i sidled hela dagen. Vi tog in hästarna strax efter lunch idag.
Vi har fått nästan en halvmeter med snö bara under dagen och nu på kvällen har det ökat i snöstyrka och vind.
Vågar inte gissa hur det ser ut imorgon. Vet inte var vi ska göra av hästarna snart för imorgon ligger nog den översta tråden ( för stor häst) under snönFörvånad!

Ta det lugnt om ni ska ut och åka.

Perly
0

Tog ett bra tag att skotta bort den 1m höga snödriva som täckte stallet så att jag kunde ge den stakars geten sin kvällsmat (Han vill inte vara ute av någon anledning så här års Flört ).

#7 Våran tråd lär också vara "borta" då.. Men du kan man ju vara säker på att ponnyn inte går under staketet Glad

Alltid Oavsett

SannaHolmgren
0

Man behöver inte trådar till staketet längre, det är bara att bygga snövallar, ingen häst ger sig ut frivilligt ändå.

Ellinor Johansson
0

TS  Tack för tipset!Glad

Vi har inte kommir in i stallet till hästarna ännu. Grannens tag bort snön med en grävskopa.

InaJacobsen
0

Vad fina bilder Sanna! Bra uppfinning du gjoer ! ;)
Just nu sitter jag i Kristinehamn i Värmland och redan hit ifrån Skåne tog oss 12 timmar pga alla försenade tåg igår… Tyckte vi hade mkt snö i Skåne men här är de ju ännu mer! Tur att det har börjat töa hemma ;)

polgara
0

På tal om tåg, här håller jag på o försöker ta reda på om det går några tåg mellan Borås-Varberg så Magnus kan ta sig hem idag. Det går inte att komma fram per telefon o hemsidan ligger nere pga hög belasting. Måste även kolla så det går tåg mellan varberg o malmö oxå