Packning
Nu sitter jag är och funderar över utställningen på lördag.. Är lite smått nervös eftersom jag aldrig gjort detta förut.
Sitter och funderar på vad man ska ha med sig, tänkte att ni kanske ville hjälpa mig? :)
Det jag har kommit på är ganska självklara saker :p
Träns och ryktsaker
Och till mig själv, vad ska man ha? Det är ju svinkallt ute så är väl inte speciellt lämpligt med ridbyxor eller har ni det ändå?
Och en fråga på tränset, jag tänkte ha en kedja som jag trätt in mellan bettringarna och som går ihop inder haken som en delta, fast jag har snurrat kedjan ett varv unt vardera bettring för att kedjan är lite för lång annars. Är detta okej? Tänkte sen ha antingen ett grimskaft eller om jag får tag i en snygg lädertygel att sätta fast i kedjan.
Gud, jag bara bubblar av oklara frågor 
Till dig själv så tar du med dig, varma kläder! Du kan visa i jeans och en tjock tröja. Du kan inte visa i kläder du fryser i för då spänner du dig och då spänner sig hästen så ta på dig varmt. Framförallt se till så att du när du INTE visar kan klä på dig så du håller värmen.
Din fråga om tränset, blir det inte väldigt klumpigt att göra så som du skriver? Du kan ha ett grimskaft eller lädertygel det går jättebra.
SKa du visa hingst? om inte så behöver du inte ha kedja.
Min packningslåda ser ut s om följer när vi åker iväg:
Ryktsaker
pälsglans
sax
nummerlappar
spö
ensilage
spann (att ha vatten i )
Träns (till hingstarna)
visningsgrimma (till stona)
extra grimskaft (om något går i sönder)
penna
katalog
pass
varma kläder
kamera
pengar om du ska köpa fika
fika om du inte ska köpa det på plats.
och ett himla glatt humör och även ett humör som jag plockar fram om jag blir grymt missnöjd så jag fortfarande är hyfsat glad utåt sett
sen vad jag tänker innerste inne vet bara mina närmsta och jag själv………….
Lycka till och glöm inte att ingen domare är den andra lik utan dömer vad dom ser just för dagen och att det är samma goa häst du åker hem med.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Tack för ditt svar! Nu har jag bättre koll på läget. Just det, nummerlapp ja, det måste man ha med eget? Då blir det till att leta lite under veckan efter vart den kan ha gömt sig 
Angående kedjan så ska jag ställa hingst ja, men kedjan är väldigt tunn ungefär som på ett halsband för hund i mellan storlek, så det blir inte speciellt klumpigt.
Och passet får jag ju absolut inte glömma! Skriver nog av din lista för annars kommer jag glömma hälften xD
i syd ska vi ha egna nummerlappar vet inte hur det är för er.
Lycka till
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Här i Väst får vi oxå ha egna nummerlappar.

vart kan jag hitta info om det? Nords hemsida kanske?
*tillägg* Har kollat hemsidan men hittade ingen info om det..

Och tack för lyckönskningarna! :D Håll tummarna :p

#5 det brukar stå i katalogen
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#7 Tack! Då ska ja kika där så fort den kommer!

En annan fråga när jag redan fått så bra svar;
vad gör jag när jag kommer fram till utställningen? Anmäler att jag kommit fram till någon? Visar pass? Min 3 åring, ska han mätas? För 2 åringar mäts inte va?
Gud, vad jag kommer vara nervös xD Kan garantera att jag kommer nog vara en av de första på plats :p

Även i Nord så gäller egna nummerlappar. Brukar dock finnas möjlighet att köpa i sekretariatet(om det finns att köpa står i katalogen)

# 0. Tejpa ihop kedjan istället. Tejpa så nära hakan det går så det inte är en massa kedja som hänger o skramlar. Svart eltjejp blir bra.
Skriv en lista och bocka av innan ni kör, glöm inte hästen som nr 1 på listan!
När du kommer fram ska du gå till sekretariatet och skriva under hästägarförsäkran innan du kan ta ut hästen. Passet behöver du efter visningen för att få evt stämpel i det (guld, silver, brons) om du vill ha det.
Lycka till!
/sonja

#9 3 åringar skall mätas, info i katalogen… samt mini 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
1# jag tro nog jag använder din lista med hehe tack!