Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 875 ggr
HanniBunni
0

Utställnings upplägg?

Hur brukar ni göra med era unghästar? Har ni en likadan utställningsplan för alla när  ni ska visa dem. Eller ni utvärderar induviduellt efter utveckling?

Eller ni kanske ställer för skoj skull?

Kris_J
0

Jag ställer  mest ut mina unghästar för att det är bra social träning för dem. När det är dax är olika från individ till individ och beroende på vad jag har tid och lust med. Så kontentan av det är att det mest är för att det är roligt. Jag blir inte ledsen om det går bra för dem och det kan meritera dem senareFlört Inte heller bryter jag ihop om det blir katastrofsiffror på någon punkt. Vissa saker är för dagen andra kanske växer bort, eller så är det som det är.

Veritas odium paretFörvånad

[Teddy]
0

Jag visar mina hästar någon gång ibland. Kanske som föl, unghäst och senare som vuxen.
Jag är inte så intresserad av att visa, hästen blir ju inte bättre för att den får guld 10 ggr samma år. Men för många är utställningar ett intresse och hobby.

PP
0

Jag har nog ingen plan, mer än att jag gärna vill visa dem iaf en gång om året från att de är föl och för så många olika domare som möjligt. Men det är inte alltid det blir så. Unghingstarna gjorde sej exempelvis bättre på bete än på utställning som åringar.

Precis som #1 är det mest för skojs skull och som social träning.

VeronicaP
0

Är nog rätt lik Kristin där när det gäller unghästarna ..

Hanna-D
0

Har inte heller någon plan, visar unghästarna mest för träningens skull inför treårssäsongen. Någon äldre kan få åka med om vi jagar SUCH eller liknande.