God morgon 23/2
På nyheterna sa de att kanske först på eftermiddagen att det skulle komma in ett lätt snöfall. Tjomorsning
! Nu vräker snön ner
! Vill inte ha mer nu!!! Inte fullt så kallt som igår, bara -7 men det blåser snålt o som sagt…snön vräker ner.
Idag måste jag köra upp mamma till sthlm, inga pendeltåg går som de ska o alla t-banor ovan jord är inställda, suck.
Känns lite pinsamt att vi "vikingar" här uppe i norden ska bli helt lamslagna varje vinter. Jag menar, den kommer ju varje år, borde vi inte kunna vara bättre förberedda än så här?
Den enda som tycks njuta till fulla muggar är min Isländska fårhund, han rullar runt i snön, dyker ner i alla drivor , äter snö, andas snö o bara älskar allt just nu
. Svårast är att få med honom in, vill bara vara ute till skillnad mot mina sheltisar som tycker allt är väldigt kallt o mkt mer gärna ligger inne.
Ponnysarna har oxå ledsnat på all snö, kommer ju knappt fram i hagen längre, enda fördelen är att de är rena…Bina fäller mängder just nu, drog av ett helt berg med päls igår, vita drivor runt hela henne i stallgången blev det
. Hur det går ihop med det kalla vädret vet jag inte…
Blev lite långt…
Ha en bra dag alla o var rädda om er i vintervädret!!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Morrn, morrn… Vräkt ner snö här också, geten vägrar lämna stallet och gå ut till lösdriften för frukost och shettisen fastnar i snödrivorna. 
Lungnat sig lite i snöfall om man tänker på det som var tidigare imorse iallafall…
Alltid Oavsett
det va minus 34 gader här kl 7 . nu vill jag ha vår
Skulle räcka mad vinter två veckor om året, över jul och nyår… 
Alltid Oavsett

Här i Ö-vik har vi fortfarande -30 kl: 10:00 fasten termometern ligger i solen. Ingen av ponnyerna ville gå ut i morse. Igår frös faktiskt ena stoet så idag har hon fleecefilt och vintertäcke. Jag brukar försöka motionera en sväng varje dag eftersom jag sitter stilla så mycket när jag pluggar. Jag är dock mycket tveksam till att sticka ut på min timmesrunda i denna kyla. 

Vi flyttade in i nya huset igår! Är rena kaoset hemma med flyttkartonger å så. Hade problem att hitta allt för att kunna laga kvällsmat igår… stekpanna, kastrull, stekspade, tallrikar, bestick, pastan, glas… men detgick efter rotande i en massa lådor.
I af är det huuuur skönt som helst att bo på samma ställe som hästarna! Har dem precis utanför fönstret, kan det bli bättre?
Termometern är nerpackad…. men iPhonen säger att det är -3 i Helsingborg.

#5 kan tro det är skönt att ha hästarna så nära!
Här utanför habo/mullsjö ör det ca 80 cm snö, min lilla tjejn drunknar nästan då hon blir tvungen att gå ut i djupsnön. Inte så kul! Funderar nästan på ta snöskyfflen o skotta gångar i hagen. De rör sig ju inget ute nu i all snö.