Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 2515 ggr
Moheda
0

Sommarutställning i Småland

Någon som vet var i Småland den blir?

AnnaLundin
0

Det är väl inte riktigt klart än, såvit jag har förstått.

Moheda
0

High Chaparal 7 juli. Mini: Torsten Jeppsson, standard: Morgan Johnsson

FredrikN
0

10 Juli ska det vara

AnnaLundin
0

(jag har gnällt lite till styrelsemedlem, för jag förstår inte riktigt varför man måste envisas med att lägga utställningarna i utkanterna av vårt stora distrikt. Och ja, jag tycker det är lika illa med utställniNG i Nybro också, egentligen, av samma skäl. Även om jag råkar få nära till en utställning.,, Jag har nästan 20 mil till HC trots samma landskap…)

Annette
0

#4. 20 mil inom sin lokalförening får man nog räkna med. Man kan inte ha nära jämt.

För övrigt så är det säkert av praktiska skäl som utställningarna läggs där de läggs. Det är en fördel om de ansvariga bor inom rimligt avstånd. Så tycker åtminstone våra arrangörer här i Väst.

AnnaLundin
0

#5 - visst får man räkna med att åka en bit, men kanske inte till samtliga evenemang… Och det är fortfarande faktiskt så att jag försöker få fram att man måste göra något för att få igång folket i Småland, det är en väldigt stor del av småland som inte har haft nära till några utställningar på många år. Jag själv åker gärna långt, men nya shettisentusiaster kanske drar sig för det innan de blivit "bitna" på allvar. Ska man nå ut till nya medlemmar så behöver det finnas något i deras någorlunda närhet. Det funkar inte att förlägga alla evenemang till utkanterna av distriktet.

Det är ingen av styrelsen i Syd som bor ens i närheten av High Chaparral, för övrigt.

Annette
0

#6. Varför måste det vara styrelsen som bor nära? Man kan väl vara utställningsarrangör utan att vara styrelsemedlem. Mig veterligen så finns det sydmedlemmar som arbetar på High Chaparall, kanske är de med och arrangerar utställningen?

AnnaLundin
0

#7 - varför måste du alltid leta fel i allt jag skriver? jag försöker engagera mig för att få igång smålänningarna och det lyckas man inte med om man lägger allt i utkanterna av distriktet.

Jag känner ingen som arbetar på HC så jag har ingen aning om vem som ska hålla i det. Och egentligen spelar det ingen roll för det är inte det jag bryr mig om. Utan helt enkelt att jag inte förstår varför Syds styrelse väljer att lägga aktiviteterna så att det inte gynnar alla! Och JA, jag har kontakt med styrelseledamot om detta, så jag sitter inte bara här och gnäller. Och NEJ, jag gör det inte för att få närmare själv, utan just för att få fler nya att bli engagerade!

Annette
0

#8. Och varför måste du alltid vara så negativ och snäsig?
Och då menar jag inte bara mot mig.

polgara
0

#7 Susanne Melkersson, Melkers ponnystuteri jobbar på HC vet jag iaf

AnnaLundin
0

#9 - att ha åsikter och synpunkter är inte nödvändigtvis att vara negativ och snäsig, om man inte tolkar det så. I övrigt kommer jag inte besvara dig mer här i tråden för att slippa att den spårar ur.

#10 - det hade jag ingen aning om.

Mossedal
0

Om jag tycker någonting ligger långt bort brukar jag alltid tänka på Norrlänningarna… ;-) Då blir allt "ett stenkast" :-))

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

Moheda
0

Jag träffade en tjej som är ansvarig för alla "hästarrangemang" på Huseby (där Riksen gick 2008) häromdagen.

Hon är väldigt engagerad i sitt arbete (och har gedigen kunskap/utbildning om hästar) och vi (läs SSS) är mer än hjärtligt välkomna att förlägga utställningar hos dem igen!!!

Själv tycker jag att Huseby var en trevlig utställningsplats, fin miljö och lätt att ta sig till, från alla hållCool!!

Sedan att de spöregnade den helgen är väl något helt annatSkrikandes

balotte
0

Huseby vill ju gärna ha så mycket evenemang, dom kan för att de ska ju försöka ta upp allt hästeri igen, som det var från början. Jag tror att de ska börja med lite uppfödning där också så småningom. Kallblod och halvblod.

AnnaLundin
0

#12 - faktum är att jag gjorde en liten koll på ponnytrav iFokus för ett par år sedan, hur många travbanor man hade inom ett vist avstånd och det visade sig att - bortsett från dem längst upp (Boden) - de flesta hade lika många travbanor inom detta avstånd som jag har… Jag må bo i söder, men faktum är att jag har långt till det mesta ändå.

Jag vet inte hur norrlandsutställningarna ligger geografiskt men jag misstänker att Norrlänningarna är mycket mer medvetna om sitt distrikts storlek och vikten av att sprida evenemangen för att nå så många som möjligt.

Sen får man också ha i minnet att Norrlänningar är vana att ha långt till allt, det är inte skåningar och smålämnningar. Många skåningar tycker att det är för långt att åka 10-15 mil till småland, medan smålänningaena tydligen är gnälliga om vi inte cill åka 20-30 mil inom distriktet.

Som jag sa till min kontakt i syds styrelse - jag har bara marginellt längre till östs aktiviteter än till syds, trots att jag bor ganska mitt i syds område, sett ut nord-sydligt perspektiv. Tanken att tillhöra Öst i stället för syd har slagit mig…

veronica-olsson
0

Torsten dömde ju på smålandsutställningen -09,fanns det ingen annan att ta?

Ellinor Johansson
0

Vilken trevlig ide´att lägga en utställning på High ChaparallGlad. Kul när man kombinera en utställning med en familjehelg.

Mmia
0

Vad roligt med 2 domare Skrattande

Charlotte-J
0

Jätte häftig plats att lägga en utställning på. Vi kommer dit som vanligt och tar denna gång även med de 2 minsta barnen så de får en heldag på High Chaparal.

Amor vincit omnia Kyss

kristina-axtorp
0

#15 Jag tycker du ska kontakta Syds valberedning och framföra dina önskemål om person till styrelsen, eftersom det börjar dra mot årsmöte.Sedan tycker jag också att du eller en representant för dig och de åsikter du har, ska komma till årsmötet och framföra dessa åsikter. Det är den gången som alla sådana här ärenden har vad det gäller föreningar och dess styrelser. En medlem har alltid rätt att ha åsikter men det går aldrig att tillfredaställa alla.

Min personliga åsikt i den här frågan är att det är svårt att tillgodo se allas önskemål om plats. Det må så vara att du alltid drabbas, men en styrelse är också beroende av funktionärer. Det är rätt mycket tid som går åt till det ideella arbetet- och jag vet att det är självvalt- men jag kan inte rikgtigt förstå och tycka att det är rättvist- och det här gäller alla föreningar och raser-att vissa har så mycket åsikter om allting och det känns väldigt märkligt att dessa personer inte engagerar sig lite mer i föreningen då. Det är lätt att ställa ut häst och det är jättekul- men det krävs alltid några som gör arbetet runt omkring. I dagens föreningsliv- och det gäller i flera föreningar i olika raser- så börjar problemet blir stort , problemet att väldigt få vill sitta i styrelsen och även jobba! Vill poängtera- det gäller i flera föreningar och ingen specifik!!!

Så var inte rädd att hjälpa till lite mer-annars får vi kanske inte så många arrangemang att åka på överhuvudtaget. Och då blir det långt för alla!

kristina-axtorp
0

#19 Tycker också det är en häftig plats-jag har aldrig varit där så vi ska försöka övernatta och gå en runda på HC också! Kan bli kul att tälta där om vi blir ett gäng!

Roligt också att upptagningsområdet faktiskt blir så stort! Kanske kommer både väst och öst hästar med?!

AndersA
0

hej alla smålänningar och även alla andra.

nu är det snart årsmöte i syd och jag hoppas vi får med någon från småland i styrelsen som kan hjälpa till så vi placerar utställningarna rätt. Vi tyckte vi hittat en kanonplats på high chaparal ,då även de i familjen som inte är intereserade av utställningen kan följa med.

Vi har inte lagt den så vi själv ska ha nära så snälla alla ni som vet de perfekta platserna maila dom till mig så ska vi försöka bättra oss.

HeidiH
0

Kul med utställning i området i sommar! vet inte hur långt jag har, men tror det inte är så farligt, 10 mil elelr så! Ska genast skriva in den i kalendern!

MadeleneJansson
0

Och High Chapparall är närmre för mig än ALLA västutställningar under 2009…. Trots att jag är medlem i Väst….. Det är bara att lasta transporten och säga TACK till Syd från mig!

Som bor i sydöstra hörnet av Shetland Väst och "har långt till allt…"

Vad som kanske är lite synd är att Morgan dömer på utställnigen i Svenljunga helgen innan, som ligger inte mer än 10-12 mil från HC… Det är ju tur att man har fler än en shettis…;)

MadeleneJansson
0

Glömde ju…. HC är väl ett jättebra ställe att vara på , där det finns underhållning för resten av familjen oxå! Alla älskar ju inte shetland konstigt nog……

AnnaLundin
0

#20 - jag har inga direkta synpunkter på styrelsens sammansättning, utan bara hur/var de har valt att placera utställningarna. Jag har i flera år (i det tysta, via kontakt med styrelseledamöter eller valberedning) försökt hjälpa till att hitta tänkbara styrelsemedlemmar från Småland, men jag känner tyvärr inte så många shettismänniskor här som jag hade önskat. (ge mig en medlemsförteckning så ska jag komma med fler förslag!)

Jag ska försöka komma på årsmötet, om min ekonomi tillåter en "onödig" skåneresa då - jag kan inte garantera det. Sen funderar jag ju på var jag hittar information om hur och när man lämnar in motioner till årsmötet…

Som jag har skrivit många gånger, det är inte för att jag själv personligen har långt till alla utställningar som jag gnäller, utan faktiskt för att jag ser att större delen av småland har det. Jag ser inte sällan nya medlemmar från småland presenteras i shetlandsponnyn, men ser sällan dem på några aktiviteter. Och det är väl inte alls omöjligt att det beror på att de tycker att det är för långt bort. Bor man i Oskarshamn så har man väldigt långt itll Älmhult. Bor man i Borgholm har man mer än 25 mil till High Chaparral. Och är man ny inom gebitet så ser man bara måååånga mil framför sig i bilen. Jag själv kör gärna, som sagt, förmodligen längre än de flesta i vårt distrikt.

Och jag har försökt få arrangera utställning här i Småland, men fått tummen ner. Det senaste jag hörde var att styrelsen inte vågar släppa en millimeter av ansvaret till någon utanför styrelsen, för "tänk om det blir pannkaka och Syd får stå med skammen" (typ). Och med ett sånt förtroende i ryggen känns det inte särskilt inspirerande att ens försöka engagera sig mer. Jag är ärligt kluven till om jag ska lämna syd och gå till Öst i stället. Eller kanske stå utanför regionföreningarna helt.

Jag har varit föreningsaktiv i hela mitt liv, bland annat i Shetland Syds styrelse. Jag hoppas på förståelse att jag just nu väljer att inte vara så engagerad, medan mina barn är små. Kanske blir jag tillgänglig igen - om jag är önskad (jag vet att inte alla tycker om mig, jag är lite för obekväm ibland Tungan ute eftersom jag säjer vad jag tycker även om det inte alltid är poppis) - när barnen har blivit större. Återstår att se.

För övrigt håller jag med om att idén med utställning på HC är kul! Synd bara att det är så långt bort…

(jag var bara tvungen att kolla - av årets utställningar i Syd har jag närmst till Älmhult med ca 16 mil, därefter HC knappt 20 mil bort. Jag har 22 till Vinslöv och ca 26 mil vardera till Åstorp och Bjärsjölagård - och jag har en kompis som bor på södra öland som kanske kommer åka med på nån utställning, hon har 9 mil längre än jag till samtliga dessa….)

AnnaLundin
0

#22 - jag har lämnat förslag på andra utställningsplatser, om än till någon annan i styrelsen.

VeronicaP
0

hm 10 juli det är dan innan vi ska åka på semester och sambon har spelning *ler* hur ska jag lösa det , jag får väl locka med mig mina föräldrar så kan de ju roa Albin och Adam och Amanda och jag på utställningen kanske .

Det tåls att fundera på :))

#6 Men Anna ni hade ju i Nybro ju för ett tag sen bara ju , det var väl nära i allafall eller ?

Jag har ju gått över till Syd i år då jag faktiskt har närmare till deras utställnigar än vad väst lägger sina , där har jag den närmaste i Frillesås och det är en av alla , alla mötet ligger låååångt borta för oss också och då jag tröttnade på det faktiskt så bytade jag region men mamma som är den andra delen av stuteriet är kvar i väst , så har vi en fot i varje region.

Kan hålla med dig Anna ibland om att det ska ligga närma osv men ni har ju ändå fått det närmare någon gång.

Men som väst har ju haft sin närmaste i Frillesås :P vi som ligger i nedre delen i deras region missas ibland (ofta) men då kan man som sagt byta vem man vill vara medlem hos.

Men visst ligger HC i småland eller ???

Kris_J
0

HC är för mig lika nära som Nossebro…Jag kan ev tänka mig att åka dit, efter att ha varit där varje sommar en massa år på såväl MC-träffar och för sönernas westernpassion som mindre, får för mig att det kan bli väldigt dammigt och ev djupt underlag för våra små ponnyer? Kanske kommer utställningen att förläggas till plats som jag förbisett. Menar inte att klaga, undrar baraCool

Anna i syds stadgar bör du finna vad som gäller för motioner.

Veritas odium paretFörvånad

abbe75
0

#24 En liten fundering som kom upp när jag läste ditt inlägg.

Menar du att man inte får ställa ut samma häst två helger efter varandra, eller får man inte ställa för samma domare mer än en gång (eller för tätt)

Är som sagt var ny i detta gemet.

VeronicaP
0

#30 Det är om man ska försöka få SUCH eller satsar på dubbel gulds diplom som det måste vara olika domare som har dömt (enkelt förklarat)

zettan
0

Jag fick glada miner av både mor och far när jag sa att de var en utställning i HC i år Skrattande. Så hoppas på att jag kan komma med en eller 2 pållar

abbe75
0

#31 Så jag skulle om jag vill kunna ställa ut på båda helgerna då, har en standard hingst på 2 år?

VeronicaP
0

#33 Ja det skulle du …

AnnaLundin
0

#28 - det handlar fortfarande inte om at jag ska ha nära, utan om att man ska lägga aktiviteter så att ALLA i sistriktet kan få någorlunda nära åtminstone en gång om året, att man inte ska lägga allt i utkanterna av regionen. Det innebär faktiskt att jag inte tycker att Nybro heller är någon idealisk utställningsplats, åtminstone inte så länge det inte är aktiviteter någon mer stans i Småland, mer centralt placerat.

AndersA
0

Hej Anna!

Var är de idealiska platserna? Flört

Hoppas du kommer till Åstorp för vi har ett vegeteriskt alt. och det har vi tatt till oss tack vare dig.

VeronicaP
0

#36 då blir det god mat kan jag tro :))

[lindatornerup]
0

Vilken trevlig ide att lägga utställningen  på HC!! Ska genast boka in den helgen, det får bli en "minisemester". Och ja det är ju en bit att köra , men man väljer ju trots allt själv till vilka utställningar man vill köra. Har själv valt bort en del som jag tyckt varit för långt bort. Men vi ska även till Riksen i Nossebro, och har bokat boende på "bo på lantgård", ett jättebra sätt att bo bra och till ett rimligt pris. Finns katalog att få på  samma adress på nätet. Kan varmt rekommenderas!

MadeleneJansson
0

# 30 Mest för att det är roligt att få bedömning av olika domare på ponnyn och överlag försöker man ju sprida ut domarna lite, och Morgan dömer ju massor i sydsverige, (om man räknar med premieringarna…)

För mig känns det lite menlöst att visa samma ponny för en domare med 7 dagars mellanrum…… Det händer inte SÅ mkt på en vecka…

AnnaLundin
0

#36 - Jag kommer tyvärr inte till Åstorp, av det enkla skälet att jag inte hade pengar att betala anmälningsavgift och medlemsavgift när anmälningstiden gick ut. Jag prioriterar av någon outgrundlig anledning att köpa mat till familjen och några födelsedagspresenter till döttrarna som fyller år runt nyår… Tungan ute

Men jag uppskattar MYCKET att ni har tagit till er att det finns många som äter vegetariskt! Glad

Jag har föreslagit Vetlanda som utställningsplats, det ligger norr om mitten av småland, en stor fin anläggning med rymlig gräsbana, gott om uppstallning och bra parkeringsmöjlighet. Jag har 10 mil dit, så det är inte för att jag ska få närmast, utan för att fånga upp medlemmarna i de centrala och norra delarna av småland.
Sen klurar jag på om det finns några andra bra ställen - Åseda ligger centralt i småland, men om jag minns rätt är ridanläggningen där inte idealisk för vår typ av verksamhet. Kanske finns det någon annan plats där i närheten?

Moheda
0

Ridanläggningen i Bergunda (Växjö) har väl använts tidigare…..Vet inte om det skulle kunna vara ett alternativFlört!

En undran från min sida är också: vilka förhållanden är optimala. Vad krävs för att en utställningsplats ska vara idealisk?

AnnaLundin
0

#41 - bergunda har använts, men den är inte idealisk sommartid - jag har visat häst där i deras gruspaddock (dammigt) och i ridhus (hur kul är ridhus sommartid, om det inte regnar?)

Det har varit utställningar i Araby också, men bara inomhus. Jag har tävlat på gräs i Araby för evigheter sen, men misstänker att det är sommarhage där…

(båda dessa ligger i Växjö, för den som inte är insatt i smålands geografi)

En bra utställningsplats enligt mig har en jämn och fin gräsbana där man får plats med både utställningsringar och ponnyer runtomkring. Ett plus men inget krav om det finns ett ridhus på platsen, om det skulle vara busväder.

Det bör vara hyfsat nära mellan parkering och utställningsplats och det är ett stort plus om det finns uppstallningsmöjligheter på platsen.

Finns det nåt sånt ställe i Moheda? (man kanske kunde få ponnytravklubben att fixa till innerplanen på travbanan….) Det måste ju inte vara en hästanläggning, men gräset måste få slitas och bajsas på…

Mossedal
0

Vad är kraven på en anläggning lämpad för utställning?

Vore det inte kanon om beskrivningen av en lämplig anläggning kunde samanställas, så att "alla" kunde bidra med tips och ideer?

Jag hör ju till Syd (och småland) men är inte född smålänning så jag känner inte till området så väl… men jag vet att "islänningarna" har en jätteanläggning i Mönsterås. Kan den vara något?

Kalmar Hästsportklubbs nya anläggning i Smedby, Kalmar?

Torsås Ryttare har en anläggning utanför Torsås?

Osv. osv…. gjorde en sökning på ridanläggningar +kalmar i google :-)) Misstänker att det faktiskt finns många ridhus/anläggningar "ute i skogarna" som skulle passa men som aldrig uppmärksammas.

Sedan kan jag väl (som gammal föreningsräv och riskoleägare) tänka att anläggningen i sig sällan är problemet, eller hur? Det svåra är att hitta folk som vill och kan engagera sig samt att få alla att känna sig välkomna - oavsett var utställningen hålls.

Må väl,
Maria

VeronicaP
0

Sen så är det ju så att det ska ju inte vara för dyrt att hyra anläggningen heller det är något man måsta tänka på :)

AnnaLundin
0

#43 - Även om det blir nära för mig Cool så är väl egentligen inte anäggningarna här på hörnet så lämpade för att ha utställningar, just för att det är i utkanten av distriktet. Annars finns ju faktiskt en fin gräsbana på kalmartravets innerplan…

Torsås har ingen gräsbana, om de inte har anlagt det de senaste åren, Hästsportklubbens anläggning har jag inte sett, islänningarnas anläggning kan säkert vara bra. Men som sagt, ytterkant av området.

Och det är faktiskt inte så himla enkelt att hitta ställen som har bra gräsbanor att vara på, de flesta ridklubbar har ridhus och grusbana. Och det är inget kul med utställning på grusbana, inte heller inne i ridhus med solen gassande utanför.

(fast jag kan gärna upplåta min sommarhage till utställning nästan gratis, den räcker till både parkering och utställningsringar med råge, strömförsörjning har vi ett bensindrivet aggregat till om det behövs… Men ingen uppstallning och inget ridhus.)

FredrikN
0

Det är mycket diskussion om närheten för Smålänningarna och för Skåningarna.

Det verkar ha missats att det finns ett län till i Syds område. Nämligen Blekinge.

Något att tänka på i diskussionen.

Om någon vill diskutera med mig så är ni välkommna att ringa mig.

Mvh

Fredrik

Moheda
0

#46…fast det kanske inte är så konstigt då tråden från början handlade om att jag frågade om placering av utställningen som tydligen sedan tidigare var bestämd till Småland…

Skapa gärna en tråd med din fråga så blir det säkert ten lååång och trevlig diskussion kring det ocksåFlört

FredrikN
0

#46 Fast nu så handlar tråden också om att alla ska ha nära till minst en utställning per år.

Mvh

Fredrik

AnnaLundin
0

#48 - Jag bevakar mitt landskap så bevakar du ditt. Cool

Ärligt talat, vi har stt stort område att bevaka och ja, Blekinge, ffa östra delen av, har samma problem som jag har i mitt hörn av landet.

Problemet är ju att aktiviteterna måste spridas.

Tala gärna om för mig när och hur jag lämnar in motioner till Syds årsmöte, så ska jag komma med fler konkreta förslag.

Jag vill inte ha bortförklaringar för varför det är som det är utan jag söker lösningar på problemet. (och undrar varför jag ens engagerar mig eftersom jag bara får mothugg)

FredrikN
0

#49. Senast 30 dagar före årsmöte behöver vi får in motionerna till styrelsen. Du kan skicka motionerna till mig om du vill.

Årsmötet är den 13/3

Och helt ärligt Anna så har vi spridningen av utställningarna i åtanke hela tiden.

Vi har roterat vissa utställningar. Men som sagt så behövs det mer människor som engagerar sig och hjälper till. Vi i styrelsen har en hel del att göra mer än att göra än att arrangera utställningar.

Vi behöver nya krafter till styrelsen och jag hoppas att någon i Smålandsområdet känner sig manad att ställa upp.

Mvh

Fredrik

AnnaLundin
0

#50 - det är ju bra att ni har det i åtanke, men titta på t.ex förra årets planerade utställningar - man undrar hur långt det är mellan tanke och handling…:

1. Önnestad - Skåne
  2. Vinslöv - Skåne
  3. Nybro - sydöstra Småland
  4. Bjärsjölagård - Skåne
  5. Röstånga - Skåne
  6. Älmhult - sydvästra småland, på skånegränsen

Det räcker likeom inte att placera utställning på rätt sida om gränsen till Småland och sen slå sig för bröstet och tycka att man har fördelat det jättebra. Utan ta fram en karta och sätt prickar där utställningarna ligger så kanske det blir mer tydligt hur snedfördelat det är geografiskt.

Sen måste det inte vara styrelsen som arrangerar utställningar, om ni bara vågade släppa taget litegrann - vilket det inte verkar som att ni vill göra enligt de uppgifter jag har fått.

Men jag ska inte ta alla ideer jag har här, jag skickar in en motion till årsmötet i stället så kan ingen komma i efterhand och påstå att saken aldrig har diskuterats.

Och du, jag har själv suttit i styrelsen så jag vet att det är en del att göra, men SÅ himla betungande är det inte. Tycker man det så är man nog fel man på fel plats.

Maliiin
0

High Chaparal tycker jag låter kul! Dit kommer jag absolut åkaSkrattande

Sen är det ju väldigt svårt att lägga utställningarna "nära". Alltid är det någon/några som får långt att åka. Så är det ju bara..

Men Kalmar, Vetlanda och Växjö tycker jag låter vettigt iaf. Jag har 10 mil till Kalmar och Växjö sen 5 mil till Vetlanda. Så för mig är det nära. Men då blir det väl långt för andra förstås.

Skulle säkert kunna lösa en utställning här i Målilla. Frågan är bara hur många som kommer hit..
Här finns iaf 2 tänkbara alternativ.

Alt 1: Målilla Hembygdspark. Stor gräsäng där det brukar anordnas ridtävlingar. Finns dessvärre varken ridhus eller stall. Men toaletter och så finns. Nära mellan parkering och äng.

Alt 2: Lilla Sinnerstad. En ridanläggning med ridhus, utebana och 2 stall. Där skulle det säkert gå att vara med omman pratar med Maria som har anläggningen.

Men som sagt.. Det är frågan hur många som kommer till Målilla om man arrangerar något här?

Mossedal
0

Hur stort anser man varje region vara? Vad omfattars t.ex. av syds område?

Må väl,
Maria

BoelH
0

En liten fråga. Finns det möjlighet för samarbete mellan två regionalföreningar för att kunna anordna utställningar i ytterområdena?

AnnaLundin
0

#53 - Syd består av Skåne, Blekinge, Småland och Öland.

polgara
0

Jag har ca 8 mil till HC o jag tillhör väst, Vi kommer att visa vår 2 års hingst där tänkte vi. Kanske tar vi med nått mer.

Kris_J
0

Såg att underlaget på HC blir gräs, det var ju jättebraGlad

Veritas odium paretFörvånad

Maliiin
0

#57 Gud så gött! Slippa gruset..

Jag har lovat att om det går bra för mitt sto idag så kommer jag plocka med henne och valacken till HC.. Hm. DumtFlört 

Går det inte bra för henne idag får bara valacken följa med alltså..

Miica
0

Jag som är ny inom det hela, hade önskat ngt lite närmre! Men framför allt fler utställningar inom syd. Men förstår att de kanske inte blir så många, men är sugen som få att lära mig och utveckla mina små ponnier!