Vilka har nylon sele?
Har ni någon erfarenhet av en sele i nylon med lös brösta och bak sele? Vet att de finns bättre selar på marknaden men vill veta om dom som använder eller har använt tyckt att de fungerat bra till hobby körning?

Jag har en syntetsele som heter Zilco SL Spotz som är köpt ifrån Driveoust.se Den har en lös ergonomisk brösta med linor och en baksele. Jag har den som träningssele och är överlag nöjd. Visst finns det lite detaljer på den som jag hade kunnat tänka mig ändra på, men i det stora hela är den jätte bra! Är specielt nöjd med bröstan!
Det är så skönt att slippa putsa mer än tömmar och huvudlag när man varit ute i regn! ;)
1# & 2# Det var fina selar båda två…
Just att de är lätt skötta och att de inte kommer användas dagligen gör att valet föll på en syntet/nylon sele även för mig 
#3 Jag tvattar allt utom sadeln i tvatt maskinen ibland, funkar jattebra!
4# Tål spännen och övrig metall en runda i tvättmaskinen? 
Har tvättat grimmor förr och de flesta har rostat…

Man kanske ska fråga sej hur bra trumman i tvättmaskinen tål en runda med spännen och övrig metall..? 
#6 Tejpar man ordentligt ska det inte vara någon fara.
#6 & 7 Eller så skaffar man sig en tvättmaskin för mattvätt begagnad. Har då aldrig hittat någon där de haft problem med spännen även fast de tom haft glasdörrar (dock kanske man ska undvika det för säkerhetsskull).
Jag själv tvättar småtäcken i vanliga trvättmaskinen och jag är mer orolig för glaslocket än för själva trumman i.af.
Men annars går det säkert bra som #7 säger att man tejpar eller liknande =)
Hakuna matata!

Min är väldigt lätt att hålla ren och behöver inte åka tvätt maskin! 
Tror det skulle räcka gott och väl med bara vatten och ev lite såpa på den. Men än har den inte behövt någon tvätt direkt, stövet gnids lätt bort. Härligt lättskött!!

"# 2. Är du nöjd med tömmarna?
Ska beställa nu, tacksam för svar!
/Sonja
#10 Ja dom ar bra tycker jag, kor mest ut i skogen osv :) Hoppas du tycke rom den!
Jag blev hel nöjd med min nya nylon sele 

Vad bra!!!