Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 588 ggr
HanniBunni
0

Ny häst i stallet....

Hej! Måste berätta… Har fått hem en ny ponny som hade farit illa! Men jag kom på ,att den enda hagen som passade honom var tillsammans med hingsten!! Såg bilder framför mej som handlade om rivalitet och slagsmål,men…. Det gick sååååååå bra!!! Några glädjeskutt och nån spark sen var det över! Nu står dom bredvid varandra och tuggar på samma hötuva! Bara efter 5 minuterRäcka ut tunganSkrattande Tack för ordet!! Hannibunni

Hanna-D
0

Skönt att det fungerade! 

Min erfarenhet är att hingstar är väldigt snälla mot varandra (och mot valacker). Det är betydligt lugnare i min hingsthage än inne hos stona… Hingstarna gör "allt" tillsammans, äter i samma hög, sover nära varandra och busar tillsammans. Stona har en strikt rangordning medan det är ganska fritt hos hingstarna.

steffy
0

0# så gulligtSkrattande

HanniBunni
0

I sommras slet sej min unghingst genom sin sommarhage in till min shettis hingsts hage(antagligen på eftermiddagen efter jag hade tittat till dom!)Dagen efter hittar jag dom tillsammans i regnet skylandes under ett träd! Så jag tänkte jaha då får dom gå ihopa!! Det var det bästa som hade hänt min unghingst! Den gamla uppfostrade honom under resten av sommaren, och på hösten när jag tog hem dem , var min bebis inte en bebis längre!! Lugn, onafsig harmonisk ja… jag tackar min 13-åriga shettis hingst för ett bra jobb!!!Glad Men det är som jag alltid tyckt…… hingstar är bäst!!!!

kacka
0

#3 Varför gick de inte ihop tidgare?

HanniBunni
0

Ny häst! Alltid lite pirrigt med nytt!Sen ville jag se så att han inte bar på något trevlig virus eller dylikt. Det var tänkt att de skulle gå ihopa med tiden, men de skötte det själv!Glad Det blir aldrig som man tänkt sej!!Flört