Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1278 ggr
Jenna
0

Bucas utetäcke (regn)

Någon som har ett Bucas Smartex i stl. 85 cm eller 95 cm och kan tala om hur långt täcket är från början till slut? Skall nämligen specialbeställa ett regntäcke till mitt lilla ministo men är osäker på storlek. Men stl. 85 cm borde väl ändå räcka till ett ministo på 84 cm?

Blev bara så fundersam när jag gick efter måttabellen på deras (Bucas) hemsida. För stl. 85 skall hästen vara, som jag fattade det, 107 cm från mitten av bogen till baken men min lille trulsa har ett fleecetäcke som är någorlunda bra i storlek och det är ifrån början till slut 120 cm. Får det inte att gå ihop!

Vore evigt tacksam om nån kunde hjälpa mig!

ThiffannyJ
0

Nu blev jag nyfiken! Visste inte att Bucas hade så små täcken! Vilken adress var du inne på?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Jenna
0

Jovisst har de det men det är inte många återförsäljare som tar in i såpass smått så man brukar få specielbeställa.

De har regntäcke, vintertäcke, svettäcke, stalltäcke och insekttäcke i stl. 85, 90, 95, 100, 105 etc.

Det som är synd är att man får betala lika mkt för ett litet täcke som för ett stort (ex. regntäcke 1200 kr). Tycker att det borde skilja lite i pris men icke. (i utlandet gör det det men tyvärr inte här i Sverige)

Här har du hemsidan - www.bucas.com

ThiffannyJ
0

Tack! Vad löjligt att de är samma pris! Viss det är ju samma jobb, men det går ju åt mycket mindre tyg! Men tack i alla fall!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Pyttis
0

På selar.se annonserar hon att det inom kort kommer in täcken av olika modeller i st. 60 -90 cm!Glad