Eländiga år 2010
Nu måste jag bara gnälla av mig lite. År 2010 är ett riktigt trök-år tycker jag. Det började dåligt redan på nyårsdagen då min lillhingst fick kolik klockan åtta på kvällen. Det är inte det enklaste att hitta en veterinär då. Han blev iallafall behandlad och efter ett par dagar så var han tillbaka som ny igen. Sen gick det väl ca 3 veckor sen åkte han på det igen pga kylan och att han inte hade druckit ordentligt. Då blev han så dålig att det blev en tur till Strömsholm där han blev innlagd ett par dagar. Sen såg jag ett litet ljus i tunneln att jag skulle få åka på Köpings utställningen men tyvärr så fick lillhingsten med sig något typ av virus ifrån djursjukhuset så båda hästarna insjuknade så det blev ingen utställning heller. Sen fick jag besked om att jag har ett diskbråck i nacken som måste opereras, Yippie!!!!
På min födelsedag så fick hela familjen magsjuka och låg och spydde ikapp, väldigt trevligt att kunna göra någonting som familj ibland.
Sen har min bil gått sönder 5 gånger bara i år. Billigt, billigt, och som grädde på moset så kom jag hem ifrån stan idag och går in i vardagsrummet och där inne så rinner det vatten ifrån taket längs efter hela väggen.
Nu tycker jag faktiskt att det får räcka snart!!!
Dela gärna med er om ni också har ett trök-år så att vi kan känna att vi inte är ensamma i eländet iallafall.
Anna-karin

Men fy 17 vad tråkigt! var det inte en sån här tråd uppe för ett tag sen? Kämpa på, det MÅSTE bli bättre snart!

Den som haft en värre dag än jag idag-räcker upp en hand! Vaknade arg som ett bi när jag insåg att Försäkringskassan strulat med mina papper så jag inte får slantar förrän på måndag! Säger dom efter att ha suttit i telefonkö i 25min!Tokstressar till stallet o kastar ut hästarna-givetvis oplogad väg….Ringer slut på mitt kontantkort till pappa o måste låna pengar till tandläkar.Med pengar i handen o gasen i botten raka vägen till stan…Snor en Pplats av en gubbe o rusar upp till tandläkaren.Kastar mig nöjt i soffan o undrar varför ingen ropar upp mig…FEL MÅNAD!!! Rusar ut till bilen o inser att jag fått P-böter!! Åker raka vägen till Ica Maxi o inhandlar en vaniljmunk som tröst.Halkar utanför o tappar munk i snömodden på parkeringen!!Stampar som ett barn av ilska i snön!Orkar inge mer nu,ska gråta mig till sömns några timmar o sen läsa Hänt Extra o hoppas att kändisarna har ett rent !

#2. Jag har tagit bort alla dina svordomar i inlägget. Det går att använda ett vårdat språk även om man är arg.
#1 Tack, det tycker jag med, nån gång måste det väl vända kan man tycka.
#2 Usch du har inte haft någon vidare dag. Visst känns det som att när det väl har börjat strula så bara ökar det lavinartat. Kanske har med snön att göra.
Jag glömde ju att tala om att försäkringsbolaget inte ersätter vattenskador som kommer utifrån så vi får stå för den själv.
Men annars är det bara bra!
#4 Usch vilket år det har varit för er, hoppas innerligt att det var det sista och att resten blir ett kanon år!!