Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2222 ggr
evasasser
0

Snöhatare....

Ja, alla må kanske tycka jag är galen men jag HATAR snö vid det här laget. Vi har så mkt av varan så vi vet inte snart hur vi ska få ut hästarna i hagarna…. Jag känner mig tom, maktlös och vansinnigt less på detta vita h%#"&#te… hur ser det ut i era hagar?

evasasser
0

Tur dom har stigar att gå på….

Perly
0

Våra hagar ser lite bättreut men hästarna har går på lösdrift året om bortsett från när de är tex. skadade…

Alltid Oavsett

evasasser
0

snö snö snö

Perly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varierar förstås från olika platser i hagen… Viss ser ut som på denna bild…

Alltid Oavsett

Perly
0

…och andra så här, vi har visserligare djupare ställen i hagen som hästarna inte går på…

Alltid Oavsett

Ellinor Johansson
0

Vi kanske skulle bilda en klubb Våga Vägar SNÖ VVS har alltid sina möten på varmare breddgrader.

Perly
0

#6 det vore något. Tungan ute

Alltid Oavsett

Anna-karinS
0

# 6 jag går gärna med i en sån klubb. Det måste vara minst +25 grader i skuggan där det ska vara möten tycker jag, och gärna varmt ljusblått vatten, det skulle inte skada.Flört

Moheda
0

#6 JAG ÄR MED!! Jag är så grymt trött på all denna snö. Hur lång tid tror ni att det tar för allt detta elände att smälta bort? Och tänk va´blött och slaskigt det kommer att bli!! Kan man bli mer negativ eller….Tyst

HeidiH
0

Jag passar på o "njuta" nu, ser med skräck fram emot när detta ska smälta. DÅ kommer jag att hata det, men nu är det rätt okej. har en snödjup på 80 cm i medel. Där det blåst upp är det mer, vissa ställen mindre. Mina två VÄGRAR röra sig i hagen. jag tvingar ut dem genom att jag lägger höet där det är djup snö, för att få till "stigar", iaf på en del ställen.

Kimpa
0

Jag går med i klubben. Nästan hela hagarna är orörda nu. Hästarna håller sig på en begänsad upptrampad yta och sina gångar. De stora kan snart gå över tråden och nu varnar de att det ska komma 25cm MER SNÖ i helgen!!! GAAAAA

annie
0

Ja nu börjar det bli väl mycket faktiskt, även om det är väldigt vackert just nu. Känner däremot att det är helt ok att börja töa nu… slask och blask kan va rätt ok det med… Tungan ute.

Hörde om dessa på radion… lite väl drastiskt kanske…?

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/article588985.ece

Vet inte om länken funkar, men klippa och klistra kanske?

[Billan]
0

En fördel med denna vinter är i allafall för oss att vi inte haft någon halka alls. Hellre snö än isgata.

Ahnna
0

#0 Hihihihi, Tasja drunknar ju! Skrattande Sådär har hennes dotter det också, det är lika mycket snö här och hennes standardstora kamrat får "ploga" stigar åt henne så att hon kommer fram. Det kan inte vara lätt att vara mini på vintern!

Och ja, jag är så less på snö och is och kyla så det där med global uppvärmning låter rätt lockande just nu… (Tyvärr medför det ju ännu värre vinterstormar på sikt, men i alla fall!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ninnii
0

Snorkel vore bra att ha till våra småttingar!Flört

Pyttis
0

#14 Jag tror inte längre på global uppvärmning, snarare ny istid….Rynkar på näsanAhnna, jag hittade ett kort på Tasja (det när hon var "provdocka) med lokselen så nu finns hon även med i inlägget: klass 1 ston….

Ahnna
0

#16 Istid kommer per automatik efter varje global uppvärmning, när glaciärisarna smälter och rinner ut i världshaven och kyler ner dem. Men det brukar ta några tusen år sådär - just nu verkar den processen gå på raketbränsle! Skrikandes

www.stuteriprecious.se

IdaS-A
0

#0 Oj vad mycket snö!

Har haft en granne som kört runt med snöslunga i hagarna hos oss, så hästarna kan röra sig rätt bra, fast där han inte kört går de inte. Har inte så mycket problem än förutom att staketen är nästan i höjd med snön på vissa ställen och ena dagen blåste det upp en enorm snödriva mitt framför stalldörren. Då vår egen traktor är trasig så fick vi skotta för hand, lite surt.

SannaHolmgren
0

Såhär ser det ut hos oss. Idag är det ordentligt med tö också, så nu är snön inte lika mjuk och fluffig. Jag gillar den mjuka pudersnön, men hästarna avskyr den.

SannaHolmgren
0

Rida provade Malin på att göra, vi vände efter en kort bit, det var ju ingen som orkade gå.

SannaHolmgren
0

Stackars Muller när jag arrangerade denna bilden. Han närapå grät och sa att jag var hemsk och orättvis som bad honom gå ut i snön sådär. Han ville mycket hellre gå på den plogade yta som vi kört upp i hagen.

SannaHolmgren
0

Men det har iallafall blivit en hel del mycket vackra bilder med snö, det har jag aldrig lyckats riktigt med tidigare pga brist på snö.

evasasser
0

ja du sanna… vad säger man mer än att snön är en verklig plåga…

Dehlfimia
0

Hos oss töa det för fullt med +5,solen skiner och fåglarna kvittrar och det är VERKLIGEN vår i luften …Hingstarna visar verkligen sina vår känslor mot stona.

Snön har försvunnit en hel del sedan i går tack vare vi hade små regn hela dagen igår . dock har vi mycket snö som ligger kvar men fortsätter det så här så kanske vi har barmark till mitten  av nästa vecka …..

SannaHolmgren
0

Jag tycker egentligen snön är bättre än leran, vätan och blåsten, men snön kostar massor med pengar, är otroligt mycket i vägen och jag är frustrerad eftersom jag inte kan träna hästarna som jag hade tänkt i vinter. Jag fick en liten släde av en granne, men eftersom den ligger under en ENORM snödriva så kan jag inte ens ta fram den.Skrikandes….

SannaHolmgren
0

Lite kontrast. En superhärlig sommarbild, jag längtar till sommaren!

Pyttis
0

#26 Ojojoj Sanna, vore nästan straffbart att visa den…..änSkrattandeMan kan ju få abstinens!

Perly
0

+3 och snön är en hög väg av slask… Alla dörrar till foder, hö och stall är täckta av slask/snö som fallit från taken så lär ta ett par timmar att skotta bort allt så att man kan komma igenom dörrarna, så här års önskar man att dörrarna var smalare…

Alltid Oavsett

jackiejohn
0

Shettisen här hemma tar sig ingenstans och vbl har stora problem även hon som är stor! pappa har fått ploga upp vägar i hagen med traktorn för att dom ska kunna röra sig Förvånad

Staketen är borta syns inte för all snö = ingen el heller Obestämd

BORT MED SNÖN!!!

Annelie-P
0

Man får se det positiva - inga myggor, flugor och bromsar i alla fall Glad

Pyttis
0

#30 Det skulle isf vara det enda positiva (just nu åtminstone)Obestämd

Ahnna
0

#30 Det satt en fluga på dörrposten alldeles nyss när jag kom in från stallet… Obestämd

www.stuteriprecious.se

Pyttis
0

#32 Jodå, även här dyker det fram någon/några lite här och där….lite "yra i bollen" visserligen, men kanske en liiiten vink om vad som komma ska?

Ahnna
0

#33 Jag var mest förvånad över att den satt utomhus. Inne vaknar de ju titt som tätt, men ute såhär års…?

www.stuteriprecious.se

Pyttis
0

#34 Ur led är tiden med det mesta nuförtiden….tycker jag!

Maliiin
0

Jag är riktigt trött på snön nu också! Speciellt efter denna dagen..

Pållarna får gå ute inatt då väggen givit vika och taket hänger in. JÄKLA snö!

Så nu får vi vara glada över om stallet inte rasar ihop inattRynkar på näsan

Animal-3
0

Tuffe, jag och de andra hästarna i stallet börjar tröttna på all snö med:P

Animal-3
0

Eller ja inte riktigt alla,,,en kille är fortfarande överlycklig-.- han är en vinter häst så är det bara…

Animal-3
0

Här kommer Tuffe till matte och säger ta ut mig här ifrån:P

stallostby
0

snöhatare..visst men jättefina bilder!! vad använder ni för kamera?

Hanna-D
0

#36 Oj det låter inte som ett stabilt stall! Skulle inte våga ha mina hästar så.

Animal-3
0

Ett litet någonting som jag tror passar de flesta kortbenta shettisar nu, inte så bra gjord men jag lär mig^^

Maliiin
0

#41 Näe vi riskerar inget å ställer in några pållar där.. Dom får gå ute nu tills vi löst det på annat sätt. Jäkla snö som ställer till att..