Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 521 ggr
JMax
0

God Morgon 1/2!!!

Morrn, morrn!!

Första dan på jobbet!!

Jag kom i varje fall upp i tid och har tagit en dush i lugn och ro. Ska vecka Norma snart. Är ganska nervös måste jag erkänna, det var ju ett tag sen jag jobbade, jag kanske inte kommer ihåg hur man gör…?

Å så har jag namnsdag på efternamnet i dag…Skrattande!!

Ha en bra dag allesammans!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annette
0

Grattis Max!

Idag är det fulltecknat. Strax skall vi åka och släppa ut hästar. Därefter till isbanan, skolan har friluftsdag. Efter det skall vi laga sonens glasögon, hans brutala lillasyster dängde en väska i ansiktet på honom igår. Sen till Granngården för att se om mina tömmar kommit, vidare till stallet för mockning och diverse annat. Sedan är det scouter och ridskola. Jag tror inte vi hinner hem emellan idag, så vid 20-tiden ikväll är vi nog hemma igen.

Nu skall jag packa mat och allt annat som skall med, får se till att inte glömma något. Tur att inte alla dagar är så här, då skulle jag gå i strejk.

VeronicaP
0

Jag säger God jävla piss morgon! Vaknade av att telefonen ringde , min mamma som säger att Mirre och Mon ami( new forestarna) har blivit påkörda. Mirre sålde vi i går och de nya ägarna lät han vara kvar hos min syster för till ridning.  Nu ringde mamma igen och talade om att Mirre måste de avliva , hans ben var helt av , Mon Ami klarar sig förhoppningsvis.

Så inte kan jag säga att det är någon god Morgon inte..

Annette
0

#2. Vilken mardröm! Hemskt med olyckor. Hoppas att Mon Ami inte är allvarligt skadad.

Charlotte-Aveback
0

#2: Så fruktansvärt! Stackars Mirre … hoppas verkligen att Mon Ami klarar sig! Tänker på dig!

VeronicaP
0

#3 Ja det kan man verkligen säga och det värsta av allt är ju att de nya ägarna inte ens hade försäkrat han in deras bolag , det är något jag inte fattar att man inte gör, det gör jag ju alltid direkt, de köpte ju han inte gratis precis heller, men vi kommer att låta köpet gå tillbaka även om vi förlorar en massa pengar på det viset, men jag sa till mamma att de nya ägarna faktiskt borde stå för de kostnader som har blivit idag för han, låter kanske grymt att säga så men vi förlorar faktiskt rätt mycket pengar på detta.

Mon Ami skulle de köra till helsingborgs djursjukhus nu även om jag ville att de skulle ta slöinge då vi alla redan har en häst där och jag tycker de vetrinärerna är bättre , men men . Men min syster borde eg inte köra tycker jag , hon var rätt chockad hon med och stackars hennes dotter det är andra gången Emma är med om något sådant här , hon har haft en häst innan som blivit på körd på den vägen , men den klarade sig utan men i allfall..

VeronicaP
0

Pratade med mamma och hon sa precis att det kan ju bli strul nu med vårat försäkringsbolag då vi inte står som ägare på han längre, så vi får se hur allt löser sig.. Det bästa är väl att riva alla papper och låta det vara som han aldrig har blivit såld.

Tack Charlotte, ja nu får det vara nog med saker kan ju inte säga att detta året har börjat speciellt bra för oss…

Pyttis
0

#6 Vilken mardröm för Er! Hoppas innerligt att det ordnar sig "till det bästa" för Er och hästen som iaf "klarade sig".

VeronicaP
0

Även Mon Ami är död nu  , så tyvärr klarde ingen av de båda sig…

Wippen
0

#8 Stackare jag lider verkligen med dig

Ann-Karin

Milla
0

Amen vad är det jag läser???? Men snälla nån, du vet var jag finns om du vill prata.

Kramar till dig!!!!!!!!!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#8: Vilken alldeles förfärlig upplevelse detta måste vara! Stackars hästar och stackars er!

ninam
0

Fy, vad hemskt. Det var ju sådana jättefina hästar. Såg Mon Ami på hopptävling i Ljungby, hon var så fin.

Vilken grym förlust, jag tänker på dig!

RebeckaKihlberg
0

#8 Usch….ingen bra början på året för er. Hoppas inget mer börjar strula nu.

AusaBausa
0

Fy så hemskt! Jag ryser när jag läser… Tänker på er i all er sorg!

Kram!(även om jag inte känner er!)

Här är det också rätt dämpad stämning på jobbet. En kille på 15 år körde o krocka med en bil i går o omkom..så fruktansvärt!!!

Pyttis
0

Åh, att INGEN klarade sig, skickar många "tänker på Er" kramar i dessa hemska stunder med allt vad det innebär.

Ellinor Johansson
0

#8 Så hemskt, tänker på alla er drabbade.

[Anna-N]
0

#8. Men vad tragiskt! Skickar Ett fång "Tänker på er"- kramar  och hoppas kvoten av otur är fylld för er del vid det här laget….

RebeckaSvensson
0

Vad hemskt, Veronica! Tänker på dig, kramar.

zettan
0

Ja tänker också på dig veronica. Lider med er. varma kramar från mig.

kram

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket alla !!

Jag har nu kommit hem från jobbet och verkligen fattat vad som har hänt så kan väl säga att jag mått bättre än vad jag gör nu och sen ska vi inte tala om hur stackars Emma känner sig , syster dottern som har tävlat Mon Ami och har haft henne i flera år , hon är helt knäckt den stackarn.

Charlotte-Aveback
0

#20: Vilket fint ekipage! Stackars, stackars Emma!

Hanna-D
0

Jag beklagar sorgen Gonkan. Så hemskt! Skicka en kram till stackars Emma. Hoppas att det löser sig med försäljning och försäkringar också.

Murre_Uddiz
0

nej vad tråkigt! Gråter Stackars Emma. :( tänker på er. E hemskt när en häst (eller något annat djur..) dör eller avlivasGråter

Ann-Christine
0

Saknar ord för det hemska ni råkat ut för, beklagar sorgen.