Vad innebär..
Hej!
Vad innebär Drive-in utställning?
Vad bör man tnäka på?
Hur dags drar detta igång?
De innebär väl att de inte är någon föranmälan? Bara åka dit. Med hur de går till vet jag ej då jag bara varit på vanliga. När de börjar lär du nog fråga den som anordnar, brukar nog stå i annonsen…
Vore kul att höra lite erfarenheter ifrån detta.
Stökiga eller lätta?
Ja jag håller med, ni med erfarenhet berätta gärna. Får man bara en bedömning eller? Kan man bli placerad? Där jag bor är de långt till vanliga utställningar, ännu längre till dive-in.

Drive-In utställningen i samband med Shetland Syds bruksdag fungerar så här:
Hästarna visas en och en. Man ställer sig i kö och går in i ringen när det är din tur (typ drop-in). Själva bedömningen går till som på en vanlig utställning. Du får rosetten, kritiken och poängen upplästa direkt efter din visning. Får din häst guld går du vidare till BIS-ringen som brukar vara efter prisutdelningen i bruksklasserna.
På Syds bruksdag måste de hästar som är 3 år och äldre delta i bruksklass för att få ställas ut, och till bruksklasserna är det anmälningsplikt. 1 och 2-åringar kan du bestämma dagen innan om du vill ta med. Anmälan och betalning sker på utställningsdagen för dem.
Bruksklass innebär? (för mig som är ny)

Man kan delta i agility, tömkörning, precisionskörning, handlerhoppning, rid- och hoppklasser.
Dumt då gick de inget vidare för mig med den =) Haha