Spara energi - tillsammans!
Fick detta meddelande på mailen igår. Tänkte att det kunde vara på sin plats på detta forum, även om det innebär att vi inte har kontakt med varandra under 5 minuter i kväll. 
"Den 1 februari 2007 mellan 19:55 - 20:00 är det tänkt att vi människor ska låta planeten andas ut ett ögonblick. Idén är att stänga av alla energikonsumerande verksamhet mellan 19:55 - 20:00 den 1 februari 2007. Därmed genomförs det första kollektiva försöket, av jordens befolkning, i att spara energi.
Förslaget kommer av Planet Alliance - där en mängd miljö-organisationer ingår - och sammanträffar med IPCCs utkommande rapport om klimatförändringar. Mängder av människor i flera länder har redan fått detta email och kommer att delta. Och det enda Du behöver göra är att stänga av all energikonsumerande verksamhet i ditt hus under 5 minuter (19:55 - 20:00 den 1 februari).
Självklart kan du låta energin vara avstängd längre … Besparingen förväntas bli enorm om detta sker i en stor utsträckning och vår jord kommer att tacka oss …
Med vänliga hälsningar
Din Planet
PS: Skicka vidare till dina vänner … så blir vi flera"
Ja detta tänker jag då vara med på!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Japp jag är också med, undrar om gubbarna som tippar där hemma i kväll tycker det samma! HIhi! Kanske blir vinst i mörkret….
Dock jag som bestämmer! Hehe
Jag slår av huvudströmbrytaren klockan 19.55 ikväll…
Tränar ändå så då, så jag kan väl lika gärna låta allt (förutom frys och kylskåp) vara avstängt då =)

Kom ihåg: Ni hörde det från mig först! 
http://www.aftonbladet.se/vss/klimathotet/story/0,2789,989999,00.html
Nu är det snart dags!!!

Så där ja, då har jag varit duktig och mörklagt vår värld i 5 minuter!
Det var riktigt lugnt och skönt … man kanske skulle göra det lite oftare … 
Mää! Jag hade ju velat vara med!! Missade hela informationen jue! Får vara med nästa gång, för jag hoppas det händer igen!

#8 Du kan ju alltid köra för dig själv o släcka ner… NU! :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#8: Fia - det gäller att ha datorn på och ljuset tänt så att du inte missar sån här information! 
#9, 10 Jag kan väl inte rå för att vi har fysikprov imorron så jag måste sitta med näsan framför böckerna istället för datorn
Det är alltså miljöovänligt att plugga fysik! Aha! Det ska jag aldrig göra mer…

vi stängde av allt
Var också rätt duktig…skippade o stänga av kyl o frys. Killarna fick en liten myspys stund..tippa till skenet av ngr värmeljus. Gulligt! Ingen vågade säga emot. Hehe vilken makt man har.
Hörde på nyheterna att Sveriges elförbrukning istället hade ökat dessa fem minuter! 

#14: Är det inte helt otroligt? Vilken tur att vi ändå var så många som stängde av … tänk hur mycket det hade ökat om vi inte hade stängt av! 

Tror nog att det beror på att så många stängde av en massa apparter och sedan startade upp allt igenom så fort dessa 5 min var förbi. Går åt mer energi till att starta upp allt igen än vad det går åt till att hålla allt igång.