Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 572 ggr
JMax
0

God Morgon 2/2!!!

Morrn, morrn!!

Första dagen på jobbet är avklarad och den andra är snart här. Måste säga att det var superskoj att börja jobba igen!! Träffa allt folk och göra lite nytta igen! Äta lunch ifred utan kladd och inga blöjbyten! Visst saknade jag dottern men samtidigt känns det bra för hon trivs superbra hos sin dagmamma och det funkar toppen där. 

Bilen ska till verkstan i dag och det kommer att kosta femsiffrigt belopp att lösa ut den…Mindre skoj… 

Ha en bra dag!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annette
0

God Morgon!

Nu skall vi ut och köra grejer mellan olika kyrkor. Det blir ingen heldag på jobbet  idag. Sen skall jag putsa selar så vi ser presentabla ut på körkursen i morgon. Transporten skall hämtas och shettisanpassas, fy vad jag är less på hyrtransporter! Hyran av transport till körkursen kommer att kosta 3 ggr så mycket som själva kursen. Ett rätt på V75 förra veckan gav ju inget extra tillskott till transportköp heller :(

Puzzel
0

Godmorgon här ska pluggas hela dagen suck, ligger tyvärr efter i studieplanen pga sjuka barn förra och veckan innan dess hade jag sjuka barn hemma, och inte vart det bättre att minstingen vart sjuk igen i den här härliga hostan som går, men i eftermiddag ska jag ut till lill monstret *s* igår pillade hon nämligen upp stall dörren och gick in och åt hö nästan hela dagen, de hade satt för haspen men monstret har lärt sig öppna den så när de kom för att lunch fodra var hon inne, ut igen med henne satte upp extra tråd i grinden vid stallet, hehe skulle det hålla en shettis nejdå under igen och in i stallet, så igår kväll fick hon en pytte tuss att pilla med under natten, sen fick vi kolla till henne ett par gånger sent och i natt för att hon inte skulle må dåligt, idag blir inköp av nytt elagregat, sätta ny trådar + fixa annan stängning på stall dörren, de brukar nämligen stå på stall planen som är inhägnad o äta frukost sen går de ut i hagen och man stänger om dem men nu får de gå direkt ut i hagen att de fick stå på stallplanen ( väldigt liten) är pga att hagen var lervälling innan snön. Sen blir det promenad och sel träning av buset. Hoppas alla andra får en bra dag.

VeronicaP
0

Morrn på er… Själv måste jag städa idag då vi ska ha kalsa för minsta sonen idag.

Fick igår reda på att den som körde på våra hästar även var rattonykter ..

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag! En vanlig dag på jobbet för min del….skönt att det är fredag!!

#3 Jag lider verkligen med er….smet föraren från platsen eller personen hade vett nog att stanna?

VeronicaP
0

#4 Nä han var kvar , kunde inte köra iväg då bilen, vad jag förstod var rätt kvaddad då ena hästen åkte upp på motorhuven och över tak och ner på på andra sidan…

Puzzel
0

#3 fy va hemskt hur gick det med hästarna, har missat detta vart det stora skador ??? Usch hoppas verkligen denna människa får ett ordentligt straff som svider lite bort med körkort, sen göra ny uppkörning + mteori prov för att få tillbaka det sen skadestånd för hästarna tycker jag.

VeronicaP
0

#6 Båda hästarna är döda , en avlivades på plats och den andra på djursjukhuset ..

AusaBausa
0

Fy vad hemskt #3 fattar inte att folk sätter sig i bilen onyktra. Det är ju fruktansvärt mga som gör det också! Spriten in vettet ut eller hur! Lider verkligen med er. Ha en trevlig födelsedagsfest iallafall!

Ska ta ut pållarna på en jungfruritt i dag. Killarna sa ja i går att rida så hoppas de ej ångrat sig! Vill ju att de ska rida dem lite.

Alla: Ha en trevlig helg!

Puzzel
0

#7 Fy f n om man får skriva så, den jäkeln borde bli överkörd själv om man ska vara drastisk, framför alkolås i alla bilar så kanske man slipper sådant här, usch hoppas ni orkar hämta er efter något sådant.Gråter

bonde
0

God middag! Glad 

Jaha då var det grönt, regnigt & geggigt igen. För min del hade snön & minusgraderna gärna fått vara kvar.

#1 Anette är det västs körkurs du ska på? Den är den 10 Februari enligt hemsidan. Det är säkert någon annan du ska på, men eftersom du tillhör väst ville jag bara påminna om du sett fel på datumen.

HanniBunni
0

Min b-ponny blev påkörd 2 veckor innan jul. Föraren svischa först förbi vårt hus i "190" på en grusväg!!? 5 min senare ringer min granne,500m från vårt, att det är en häst som blivit påkörd. Och både han och jag visste att det bara är  jag som har hästar i området…! Bilföraren med en sprillans ny volvo cx90 var svårt chockad och min häst fick avlivas på plats. Efter en stor ångest attack.. körde föraren iväg med sin helkvaddade bil. Det är ju så att det är förarens fel.Hästar går under boskap hos försäkringsbolaget.Han sa flera gånger"Varför körde jag så fort??" Och ja det kan man fråga sej!! Det är iallafall hans ansvar pengamässig och över huvudtaget! Men jag kommer aldrig att få min lilleman tillbaka….Gråter

HanniBunni
0

Så att fortkörare och onyktra kan stanna hemma!!

VeronicaP
0

#11 lider med dig , vet hur det är..Gråter

Annette
0

#10. Jag skall vara med på en inkörningskurs i Vartofta. Den börjar i morgon.

Blir det något med Västs kurs?

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

Suttit och lyssnat på olika föredrag och alternativa energislag och lantbrukarnas roll i det hela från 9.30 - 16.30. Om 45 min ska jag vara på förfest hos en kompis och sedan är det middag på kåren som Agronomförbundet anordnar. Måste bara hinna gnm duschen, bestämma mig för vad jag ska ha på mig och sedan komma iväg. Stressigt som vanligt.

kacka
0

#3 Tycker det är otroligt hemskt… Jag förstår mig inte på folk som kör onyktra. Och jag skulle själv blir otroligt förbannad på om någon körde in i min hage och körde ihjäl mina djur…