Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 901 ggr
runas
0

God morgon 12 mars

God morgon!

eller, vem snodde våren?

I morse så snöadeSkrikandes det igen efter flera dagar med töande o härlig sol, fy vad less jag är på snö!

Flickorna har så tjocka pälsar att de har stått o svettas i solen o kommit på att takdroppet är svalt o skönt så dom har stått i det o blivit blöta o goaFlört. Sen för att avsluta det hela så har de rullat sig i skiten o blivit alldeles småskräpiga i hela pälsarna, jippieObestämd.

Längtar efter gräs o sommarpälsar….

Ha det så gott i dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Charlotte-Aveback
0

God morgon!

Började dagen med skönsång (?) för min dotter Freja som fyller 15 år idag! Grattis gumman! Skrattande

Ha en bra dag allihop!

AusaBausa
0

God morgon!

Skickatbarnen tillskolan o inne på kaffekopp nr:2.

Såå utttråkad gått hemma nu i 2 hela veckor pga en muskelskada som jag fick uppe ifjällen under sportlovet..sååå surt..skulle ju komma igång med ridning och shettisträning nu när snön o isen släpper taget från våra vägar här..grrr..MEN börjar bli bättre i benet så nu slipper jag kryckorna iallafall..MEN vågar mig inte på att pyssla m ngr hästar för benet är väldigt ostabilt..sjukgymnast på måndag så få rvi se hur det blir sen..

Gråmulen dag nere i nordöstra Skåne längs kusten…får väl se vad mankan hitta på..hemsidorna är uppdaterade för längesen, alla forum är luslästa, bloggarna likaså..tvätten är struken och tvättmaskinen är i full gång men vad mer kan man göra..hmm kanske skulle ta tag i sina foton igen..

Ha en bra dag alla där ute i vårt avlånga land..

Hanna-D
0

#1 Hälsa och gratta från oss!

SaraDoos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Småduggande och dimmigt på Skånes norra västkust. Dagen tillbringas på jobb, sen blir det stall och efter det fredagsmys Skrattande

Igår var det Hällans tur att bli av med päls - se bild - våren är på väg!

AusaBausa
0

OJ vad dem fäller Sara!!! mina har inte äns börjat:(

men här är ju rätt kallt ännu på nätterna(ngn minus varje natt) o dem går ju ute så dem behöver väl det… får väl annars börja ge dem extra B-vitaminer så det snabbas på lite;-)

Charlotte-Aveback
0

#3: Tack Hanna! Det skall jag göra! Glad

Dehlfimia
0

God morgon  alla!

Är inte på toppenhumör ,var o fick min nya behandling i Onsdags och trodde naturligtvis att jag skulle bli normal igen men ,tji fick jag . det visade sig att det skulle ta två behandlingar innan man känner någon förbättring . Är helt slut i kroppen o hjärnan nu och saknar arbetet med hästarna . Saknar livet med andra ord !

Har Även båda barnen hemma ,den mellersta kände sig krass och den tredje med barnbarnet är på väg hem också .

Ingen sol här inte och det  duggregnar också ,Längtar till sommaren med MYCKET SOOl….och ca 35+

Ha en bra dag alla!

OBS!! Ville bara prata av mig lite

VeronicaP
0

#1 Hälsa och Gratta Freja :D

susanne-s
0

#1 Hälsa Freja och gratta!

Solen skiner i Tärnsjö och det är underbara plusgrader!
Trevlig helg!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#8 och 9: Tack Gonkan och Susanne! Det skall jag göra. Glad

Milla
0

God förmiddag!

Grattis till Freja.

Ska väl snart massa mig ur mitt goa täcke och göra nytta här hemma innan jobb. Jobbar idag 16 - 22 och sen blir det en aktiv helg med möte och utställning.

Här är det grått och trist men det är bara att gilla läget Glad

Ha en trevlig dag alla

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Dehlfimia
0

Allt i min skrivelse så glömde jag o gratta en stor tjej . Så ego tippat av mig .

Jätte stort GRATTIS Freja !på den stora 15-års dagen ,hoppas det blir en bra dag .

[Billan]
0

GRATTIS till FREJA…

Här är det en underbar dag, solen skiner från en blå himmel och + grader.

Synd bara att man ska jobba tre nätter nu, i och med det måste jag sova lite på eftermiddagen.

Hästarna vältrar sig i all skit som kommit fram  nu när det töat. En jobbig period framöver med att hålla dom rena. Näst intill omöjligt. I allafall lilla Jossan som letar på alla skitigaste ställen .

Hon är lite av en pajjas i hagen.

Igår hade hon hittat plast från en rulle som hon släpade runt på, för att sen lägga sig på den och vältra mycket nog grannt. Sen stod hon på huvudet i flera minuter med rumpan rätt upp i vädret . Attans att man inte hade kameran med.

Ha en bra dag alla.

[Teddy]
0

#13 Visst är det typiskt!! När kameran är med står mina hästar i givakt!

Här lyser solen efter ett kort snöfall i morse. Då sov jag efter att ha jobbat natt, så jag såg inte snöandet.

Nu väntar ledig helg, kanske pizza och en bärs till kvällen.

Ha D!

Charlotte-Aveback
0

#11, 12 och 13: Tack skall ni ha! Jag skall framföra hälsningarna! Glad

frejiis
0

Tack så jätte mycket för gratulationerna! Skrattande