Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 1142 ggr
kajsa-kavat
0

Premieringar 2010

Någon som sett något om vart och när stopremieringarna ska vara i år. Har tittat runt och inte hittad något. Är kanske ute för tidigt ?

Charlotte-J
0

Valla 10/7

Amor vincit omnia Kyss

AusaBausa
0

http://www.nvsh.se/

kan det vara detta du letar efter?

Såg nu att du bodde lite längre norr ut än mig;-)

kajsa-kavat
0

Jag undrar när det är i Örebro ? Det brukar vara i augusti men….

Camilla
0

Jag har precis frågat på SH och det var inte klart ännu.

AnnaLundin
0

Det dröjer säkert några veckor till innan samtliga stopremieringar kommer ut på www.svehast.se de brukar inte vara så snabba….

kajsa-kavat
0

Tack för era svar, då vet jag Skrattande

Mossedal
0

Bara att vänta då för att se vad som är närmast.

Jag har inte varit på sommarpremiering "på hundra år"… vad är det som gäller för föl (förutom att de väl fortfarande inte får transporteras för tidigt).

Är det fortfarande 1-veckasregel vid transport av sto med föl?

Visst kan jag väl få poäng på så väl sto + föl, eller bara på sto eller bara på föl? 

Skäms lite senil

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

MadeleneJansson
0

# 7 tror det är olika för olika arrangörer, om man poängbedömer föl. I Södra Älvsborg som jag befinner mig poängbedöms aldrig föl, på sin höjd säger domaren "trevlig fölunge"

Vi har 2010 sommarpremiering 27-29 juli i Svenljunga.

AnnaLundin
0

#7 - vill du ha en bedömning på fölet, utöver ovan nämnda "trevlig fölunge" så behöver du anmäla fölet för sig, för exteriörbedömning.

För övrigt så brukar sommarpremieringen i våra trakter vara på ridskolan i Nybro. Övriga hyfsat nära brukar vara i Tingsryd och i Norrhultstrakten. För din del kanske även Bräkne-Hoby kan vara aktuellt.

Det har varit väldigt liten variation på premieringsplatserna de senaste 20 åren, så jag kan nog nästan lova att de ligger på samma ställen i år också… Och de brukar ligga i mitten av juli.

Miica
0

den i tinsryd är nog kvar i år med iaf! Hoppas då jag satsar på den (mx fem mil, enkel resa dit)