Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 890 ggr
InaJacobsen
0

elagregat på solceller

Någon som har erfarenhet av el-agregat som går på solceller? Bra/dåligt?

Elshira
0

Har ingen erfarenhet av dem i sig men av det jag kan om solceller känns det som att det behövs en relativt stor yta för att kunna skicka iväg tillräckligt stark ström som räcker runt en sommarhage (jag antar att det är där de är tänkta att användas).

Men som sagt jag har ju itne prövat så kan ju omöjligt veta, men dety är ju bara att jämnföra produktfakta med ett vanligt hästaggregat och ta reda på hur länge batteriet räcker och hur lång tid det tar att ladda upp (i och med molniga dagar osv).

Hakuna matata!

Hanna-D
0

Jag har en liten solcell (ca 60x30 cm) och den klarar av att kräma på hingstarnas rejäla sommarhage. Behöver bara byta batteri ett fåtal ggr/sommar, supersmidigt!

Elshira
0

#2 Där ser man på, tekniken går framåt ^^

Hakuna matata!

Hanna-D
0

#3 Den har många år på nacken nu…

InaJacobsen
0

Spännande att hära två olika åsikter - superkul att det iaf fungerar! Funderar på att inskaffa en sådan, men ska höra mig för först. Tack ska ni ha!

Elshira
0

#5 Men min åsikt ska du inte ta allvarligt, jag vara bara skeptiskt till det av min egen kunskap att dömma men då jag aldrig prövat någon tycker jag "ordet går över" till Hanna =)

Hakuna matata!

Mmia
0

Jag har också en solcell som är kopplat till ett batteridrivet aggregat och jag har bättre styrka i det staketet än det nätdrivna.

Funkar jättebra på sommaren. Min är nog 40x60 cm ungefär.

Min köpte jag för mer än 10 år sen på LG-produkter

InaJacobsen
0

Jag blir så förvånad att ni haft solceller så länge, för mig är de helt nytt! Men funkar de med produkter som har några år på nacken bör ju "de senaste" också fungera, tror vi ska slå till och prova… :)

Lauth
0

Hade också solceller till aggregatet i sommras och det fungerade ypperligt.