Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1653 ggr
sandraDeLuxe
0

Svenljunga selar..

Är det någon som har erfarenhet av dom? Bra kvalité? Ligger bra på hästen osv?

Jag har en annons ute om att jag söker lok -och bröstsele, var en herre som ringde upp och sålde nya Svenljunga selar till shetland. 3200kr för loksele och 1000kr för bröstsele.

/SG

[Billan]
0

Va ? Vad är det för pris ?

En Svenljungasele ( bröstsele ) kostade ju runt 7000 kr i början på 1990. Är det rätt pris och rätt sele vill då jag ha också.

MadeleneJansson
0

Tror inte att det är selar tillverkade av Svenljunga sadelmakeri utan ngn som försöker sko sig på Nicklas goda rykte. En äkta ny Svenljungasele kostar INTE så lite!!!

MadeleneJansson
0

Enligt hemsidan kostar en loksele storlek 22 tum 10,015 kr

Svenljungaselarna är svensktillverkade av bästa kvalitetsläder, det kostar! Men å andra sidan har man en sele man kan anvädna resten av livet! Sitt eget liv alltså, inte hästens….. Så slår man ut kostnaden på antal år selen håller så tror jag att det lönar sig att köpa en äkta svenljungasele! 

En sk skitsele kostar ju 1000 kr på Hööks, läder av sämre kvalitet och fast brösta, jag tror inte alls på det där, han försöker blåsa dig!

Pyttis
0

Kan inte vara annat en ren bluff! Eller stöldgods?Obestämd

sandraDeLuxe
0

Ska jag vara helt ärlig så är jag inte superhaj på selar, därför jag frågade här. Var också inne på Svenljungaselarnan för att läsa om dom och fick inte heller ihop det med priserna..

Det var iaf en trevlig gubbe som ringde från sitt mobilnr och berättade att han sålde selar och sadlar i liten skala. Han skulle upp å hämta en häst i mina trakter så han kunde ta med selen upp så slapp jag frakten..

/SG

SannaHolmgren
0

Men varför inte titta på selen den kanske är riktigt bra??Kolla så det inte är samma sele som Bole säljer för då är priset för högt. Han kanske menade Tranemoselen som ju ligger i "grannbyn"? Isåfall stämmer priset bättre. Be att han mailar bild eller talar om vem som tillverkar dem. Om det är en bra sele och om du inte är ute efter nån i 10 000kr klassen så kanske det är bra affär ändå. Vill du ha en dyr kvalitetssele från svenljunga sadelmakeri så beställer du från niclas.

Pernilla-Adelsson
0

Tranemo selen tillverkas i Målsryd och utav mig, den finns inte ens som standard sele till shettisar, men jag tillverkar en värmlandssele till shettisar, den kostar 7995:-

Och de selerna som den här herren ringt om kommer inte här ifrån!

Ädelssons Sadelmakeri

www.adelssons.se

SannaHolmgren
0

#7 Ok tack!! Då har jag fått priset om bakfoten! 

Sorry! Ska läsa på lite och uppdatera mig lite.