Shetland Västs hingstvisning 2007
Den 28 april i Alingsås är det hingstvisning i år. Mer info finns här Hingstvisning

Gud va kul !!!! vi kommer förhoppningsvis med båda hingstarna Hoppas det kommer mycket folk denna gång,
Stoägare, ta chansen o se hingstarna Live, innan ni bestämmer er..
nä fel datum ju för min del, är inte hemma den helgen. Hade verkligen velat se så många hingstar som möjligt live.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Tyvärr är det ju samma datum som utställningen på Rockelstad. Kanske inte värstans "bra", för Rockelstad brukar ju även en del Västfolk åka till… Men det är klart, det finns inte allt för många helger att använda som passar alla, ett himla pusslande.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#3. Jag såg det….Vi hade ju tänkt åka till Rockelstad och vara med i ridklassen. Nu får man beslutsångest vad man skall välja.
Tyvärr så hamnade vår hingstvisning samma dag som Östs utställning, men det är som Cattis säger, attans svårt att få ihop det med utställningsfria helger, lediga ridhur och föreläsare, så tyvärr blir det tvunget att sammanfalla i år.
Hade lite tanke på att försöka flytta det till söndagen istället men blev med en gång krångligt att få ihop det och det kanske är så att de som åker på utställningen på lördagen ändå inte har möjlighet/tid/lust att börja bada häst på kvällen för att åka iväg nästa dag igen. Så en flytt kanske ändå inte gör så stor skillnad när det ändå blir samma helg…
Hoppas i alla fall att alla som har möjlighet anmäler sina hingstar, eller kommer och besöker oss. Det blir så mycket roligare när man är fler :)
//Malin

#5 Jag tror inte heller byte av dag hjälper värst mkt. Och så här är det ju hela tiden, helgerna räcker inte till för allt skoj man vill göra/arrangera :-)
Då tycker jag det är mer synd att Nord valde att lägga sin utställning i Bro samma dag som vi har utställning i Mantorp - det är ju samma utställare de två utställningarna slåss om. Och Nord har ändå vetat om vår utställning sedan oktober typ. Men det kanske inte fanns ngn passande ledig helg? Synd är det iaf.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Om höstens hingstpremieringar är första helgen i september, krockar den ena med Nords utställning i Sikeå. Men så är det, det finns för lite helger varje månad ;)