Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 959 ggr
mco92
0

utställning på 1åringar

Det var en tjej som sa till mig att det skulle vara ett misstag att ställa ut 1 åringar då dom oftast kan vara oproportionerliga. För då får dom ju sämre poäng.

Det jag undrar nu är om det verkligen är ett "misstag"?

VeronicaP
0

Jag tycker aldrig det är misstag att ställa ut då jag tycker det är en nyttig träning ..

Milla
0

Mina unghästar visar jag mycket för träningens skull.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ThiffannyJ
0

Nej, jag tycker inet att det är ett misstag. Jag ser det mer som träning. Poäng har mindre betydelse. Visst det är jättekul om man får bra poäng, men unghästar växer både i och ur sig. Har haft ungästar som visats på guld och liknande. Någon månad efter skulle de knappt få ett lågt silver, för de växer lite knasigt Flört Det handlar nog snarar om "visa på rätt tid på rätt plats" om du för står hur jag menar!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Nitro
0

Hihi jag visade min 1-åring och lyckades få 41p, gissa om jag var glad!
Mindre glad blev jag när hon visades som 3-åring och fick 34p…

Dom växer verkligen i sig, eller ur sig!

mco92
0

Okej tack så mycket för era svar :)

Så har jag också sett det, att jag kan göra det som träning istället eftersom jag aldrig ens har varit på någon utställning.

Men nu är jag glad och nöjd :) längtar till våren och hoppas dom också kan ha sån tur att dom får lite högre poäng! hihi

Gosa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller också med om att det är nyttig träning. Visade min 1-åring Olympia i söndags i Frillesås. Hon var verkligen vettskrämd över allt nytt… kunde varken skritta eller trava normalt… fick 38p

Moheda
0

Jag visade min kille som föl (2,5 månad) med 37 pGlad. Visade vid 5 månaders ålder med 33 pRynkar på näsan! Inte utan att jag åkte hem från den utställningen och var lite besviken. Mest på mig själv, faktiskt, eftersom jag inte själv kunde avgöra att han borde ha stannat hemma!

Han är nu snart två år och har "sluppit" granskas av domare på utställning. Har fortfarande ingen aning om han är "bra" eller inte. Funderar dock på att kanske ställa ut i sommar. Mest för att det är så himla skoj!!

HeidiH
0

Utställning är alltid kul! Visade min shire varje år, och det gick sämre, och sämre.. 39 som ettåring, 38 och 37  som tvååring, 37 som treåring. Men kul var det!! Och nyttigt att åka transport flera ggr, träffa andra hästar, bo i annat stall och så. Ska betäcka min shettis, och den fölisen planerar jag att åka på utställningar med, båda vid mammas sida, och senare utan mamma.