Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 6580 ggr
Nitro
0

Cavaletti-rockarden

Finns det någon här inne som har den?
Nackdelar/fördelar?

Hur går frakten till, den levereras ju i kartong?
Kostnad för ev. frakt?

Tacksam för massa åsikter!

Minsanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej … var bor du? Man kan skicka med bussgods. Det gör vi ibland, men vi försöker i största mån ordna transport när det är folk här och tittar på hästar eller dyl. Men som sagt, det beror ju på vart du bor.

Vi är ju återförsäljare för både Cavaletti och Oxer så jag är väl part i målet Tungan ute men jag tycker att rockarden verkligen motsvarar mina förväntningar. Du har svängel i bra höjd, lätt att gå i och ur, delbara skaklar, du kan ställa höjden på skaklarna, du kan flytta sätet som för övrigt är fjädrat. Det är bra skivbromsar.

Du har garanti på den och massor av tillbehör at köpa till.

www.jaboruder.se

Nitro
0

#1 Det är på din hemsida jag spanat in den :)

Jag bor i Dala-Järna, så det är ju en bra bit för den att fraktas. Känns inget kul om det ska bli jättedyrt bara för att få hem den. Annars tycker jag den ser trevlig ut!

Hur tålig är den? Är det en vagn för att åka på bra vägar eller vad säger den om skogsvägar?

Minsanne
0

Skogsvägar är helt okej. Dala-Järna … e det runt Stockholm? Vi ska leverera både vagnar och selar upp till Stockholm/Uppsala nästa vecka och kunde ta med dit i så fall.

Nitro
0

#3 Geografin är på topp! Flört Dala-Järna ligger som det låter i Dalarna, ca 8 mil från Borlänge.

Tyvärr måste jag få sålt min rockard först innan något nytt köp blir på tal.

sanne
0

Även Ädelssons sadelmakeri och selar säljer dessa rockards o flertalet vagnar. Dom är registrerade återförsäljare dom med.

www.adelssons.com  el  www.adelssons.se kommer inte helt ihåg vilket som är vagnar o vilket som är stuteriet..

Minsanne
0

Aj då hmm … geografi var väl inte favoritämnet precis Obestämd Fast det finns faktiskt Järna utanför Södertälje, så jag chansade på det.

Men det finns säkert folk som åker upp på årsmötet, ev åker vi och kunde ta med den då

Nitro
0

#5 Jädrans, de hade ett erbjudande tills sista mars om 5500 för en vagn med fri frakt och stänkskärmar.
Nu skulle jag haft min vagn såld fort…

Minsanne
0

Fast hos oss kostar den ju 5380:- utan något erbjudande inkl stänks-skärmar, å frakten kunde vi ju förhoppningsvis fixa åt dig.

Nitro
0

#8 Jo det är såklart sant! Fixar sig frakten blir det ju billigare hos er.
Vet du vad det kostar att skicka den?

Minsanne
0

Tror det går till ca 4-500 med bussgods. Men det är kanske billigare med DHL eller Schenker

Nitro
0

#10 Det är ju gångbart i alla fall, om ingen annan lösning finns!

Ammiii
0

De som har Emmi har en som de är jättenöjda med! :)

Har sett den, men inte åkt i den. Passar bra till henne, som tom är större än Melissa nu.

Nitro
0

Ja blizzard är ju himla stor så jag hoppas inte den är kort i skaklarna. Gillar hellre att sitta längre från :)

Minsanne
0

Hur stor är han då? Du kanske hellre vill ha Oxern till honom? Den är 500:- dyrare. Den har längre och grövre skaklar och man sitter högre i den och den är också lite bredare

Nitro
0

Han är 107cm, lång och stor på alla sätt!
Så jag vet inte vad som är bäst…

Minsanne
0

Jag hade nog satsat på den större rockarden då, i synnerhet om du inte vill ha honom lite längre framför dig

Nitro
0

#16 Okej, då blir det så. Jag är van att köra honom i sk. ponnyrockard, som ska passa både A och B. Hur mycket skiljer det?