Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 611 ggr
[Teddy]
0

God morgon 19 mars

En mulen men MILD dag!! Äntligen börjar man se slutet på vintern.
Idag ska jag köra häst, köpa foder….eller kanske köpa häst och köra foder…. ja något var det!!Skrattande
Ha D!
Marie

runas
0

God morgon!

#0 jag köpte foder igårGlad

Idag kommer mamma med tåget så jag ska hämta upp henne, sen ska jag försöka kratta o mocka bort så mkt skit jag kan från plätten i hagen där tjejerna stått parkerade hela vintern, ser sunkigt ut. Det töar för fullt vilket resulterat i ren blank is från hage till stall och ja…överallt! Hade planer på att tömköra idag men dom får ställas in, är för halt.

Kalv nr 5 kom tidigt i morse, en söt röd sak, vet inte kön än, nu är det bara 11 kvar. Snödropparna blommar för fullt o det är banne mej vår på G!!

Nackdelen är att hundarna ser ut som…urk! Handuk ligger framme precis innanför ytterdörren om vi säger såFlört.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

polgara
0

God morgon!!!

Här är oxå en mild förmiddag, blankis i hagen o skiten tittar fram, man ser verkligen var lösdriftshästarna skitit denna vintern.

Idag tvättar jag för fullt för att sedan åka o handla lite innan man börjar jobba kl 15. Stallet är klart för dagen iaf

Ha en fin dag allihop!!!

Dehlfimia
0

God morgon alla!

Här är all snö borta och det regnar vi har lerigt och stora sjöar i hagarna nu . Hästarna är leriga från topp till tå och fäller mängder på samma gång,vågar inte ta några foton på  ett tag iallafall.

Våren är här iallafall och vi har idag +6 mot igår som var hela +9 grader .Väntar bara på solen också.

Ska försöka komma till affären och handla foderjäst och vitaminer till hästarna idag ,har varit instängd med tre sjuka barn (maginfluensan) hela veckan och äntligen är det över ,bara hosta och förkyldning kvar på barnbarnet och vår lille son.

Ha en bra dag alla !!!!

seijsing
0

Go förmiddag!

Har precis satt mig med en hemtenta vi fick ut igår, ikväll släpps nästa hemtenta. Bägge ska lämnas in  nästa fredag, det är bara det att hela nästa vecka måste jag upp till universitetet då nästa kurs kör igång, det innebär att jag kommer hem efter sju hela veckan. Jag tycktes vara så ambitiös när jag valde in några extrakurser… men så här i efterhand undrar jag om det inte bara var dumdristigt!   Mitt i detta ställer jag klockan på varje heltimme hela nätterna då vi har föl på gång. Om en vecka - då kommer jag sooooova!  Cool