Pris chip + ID-kontroll
Satt och funderade lite över om det skiljer sig mycket i pris landet över med chipmärkning och ID-koll.
Ni kan väl skriva hur mycket det kostar hos er och var ni bor
Id-kontroll 280 kr.
Chip tror jag är ca 400 kr.
Var bor du?
Glömde jag visst skriva:P strax utanför Växjö =)
Id-koll 200kr
Chipmärkning 500kr
Id-koll+chip 600kr
Detta tar jag när jag chipmärker, vet några häromkring som är någon hundrig billigare men några som tar nästan dubbla priset!
Id-koll+chip 600kr Eskilstuna

Jag tar 200 kr för signalementsbeskrivning och 400 kr för chipmärkning, alternativt 500 kr för både och. Finns i sydvästra Dalarna.
Samma som #6 +reseersättning förstås. Bor utanför Stockholm.

600:- för ID-kontr. + chip. Eskilstuna. + 20:-/mil
Bara ID-kontr. 250:- Chip 375:-
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Hmm … låter som det är dags att höja mina priser då. Jag tar 450:- + moms och resersättning om man gör både D och chip. Finns i Jönköping/Mulljö/Habo, men har åkt en hel del utanför länet också

#9. Mina priser är naturligtvis inkl. moms, så det är ju bara 30:- mer än du tar. Men visst kan du höja priset allt blir ju dyrare, så vi kanske är fler som behöver höja…
www.vikingponnycenter.se

#9 du är ju dyrare än en del andra här ändå och som #10 skriver , så inte skiljer det sig så mycket i pris 
Jag tar 450:- för ID + Chip
Enbart ID 150:- och enbart chip 350:-.
Milersättning tillkommer. Känns som att det är dags att höja priserna lite kanske ;)
Bor utanför Umeå.

Jag tar inte reseersättning inom mitt riktnummerområde. Är nog lite dålig på att ta betalt öht, men jag tycker nog inte att det ska behöva vara så dyrt heller…

jag tar 250 kr för idkoll, 400 för chippning och 600 för båda,
ger rabatt om det är fler hästar samtidigt. Rese ersättning om det är utanför Borås området!

Kommer ju inte ihåg vad vi betalar för id+chip , får kanske kolla det *ler* börja ju närma sig fölningarna nu

Såg att vi tog 300 för chippning när vi hade mätning på travet och det är ju de som jag brukar använda så det ligger nog 300 för bara chippning

500 för chip,200 för Id-kontroll,ingen milersättning.
Stockholm (Kista)
Tyvärr verkar det vara väldigt dyrt här i Stockholm,då flera ringt oss och berättat att det brukar kosta minst 1000:-
/Anki
Numera ska väl enbart ID-kontroll knappt förekomma, eftersom ALLA nyregistreringar ska chippas.
Jag tar 500 kr inkl moms för ID + chip, inkl kortare resa. Vid längre resa tar jag milersättning också.

#18 det finns fortfarande äldre hästar utan pass ! o dom vill inte alltid ha chippat, men jag vet inte hur reglerna är, för jag åker mkt sällan ut numera… överlåter det till andra, tar mest bara shettisar !
Äldre och travare chippas sällan!

Alla hästar oavsett ras (i SH) och ålder skall chippas vid nyregistrering. Hästar med pass utan chip behöver inte chippas. Hur det är med travare vet jag inte då jag inte har den utbildningen.

Svenska travare är frysmärkta och behöver inte chippas. Importerade travare är ofta chippade, men behöver ID-kontroll.
www.vikingponnycenter.se