Hullet
Hur håller alla era shettisar så smala? Nu har de inte gått att göra mycket pga av vädret men min lilla kille är alltid tjock på vinter. Jag kör,tömkör barnen rider. Hur gör ni?
Jag håller inte mina shettisar smala, däremot strävar jag efter att ha dom i ett normalt hull..
Under vintern kan det ju vara lite problem att hålla igång dom, men har man en väl anpassad foderstat så håller sig i alla fall mina hästar fina ändå.
Det gäller ju att man klämmer och känner på dom och inte bara går efter vad ögat ser.
håller med 1#
i ett okunnigt öga kan proteinbrist vara boven. Nu menar jag inte att det är så med din shettis o jag menar inte att du är okunnig.
Du har inga bilder på honom?
Jag tycker att man luras mycket av pälsen också nu på vintern, att hästarna ser väldigt stora och bukiga ut men när man väl känner på hästen eller om hästen är svettig och pälsen lägger sig märker man att dom är i bra hull.

Rätt träning och en uträknad foderstat baserad på grovfoder är mitt recept. Just nu har jag samma problem som #0, att vädret har ställt till en massa i min planerade vinterträning, så mina tävlingshästar ser väl inte till 100% ut som jag skulle vilja i hullet… (Inte muskelmässigt heller.) Jag har dessutom två 2-årsston som har lagt på sig en massa i vinter vilket jag kommer att få "jobba bort" när de körs in om ett tag, samt att de kommer få gå på skogsbete i sommar för att inte lägga på sig ytterligare vikt i onödan.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se