Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 893 ggr
[PixelMollan]
0

Bor du i Skåne?

Hejsan!

Jag söker lite shettisfolk i närheten av Lund/Malmö i Skåne?
Finns det någon där ute?

Tänkte ev skaffa shettis i sommar och skulle vilja diskutera det lite med någon som bor här nere och vet lite priser och sånt på hö/halm/någon bra hovslagare osv!
Hittat en gård med litet stall  så blir ingen stallhyra :)

Hör av er!

AusaBausa
0

Bor i Skåne men på andra kustsidan..2 mil öster om Kristianstad bor jag, så kan tänka mig priserna på halm o hö etc. ligger annorlunda här ute..//Åsa

www.kasebackensstuteri.se

SaraDoos
0

Ja, jag bor i Skåne :)

I Jonstorp, mellan Höganäs och Ängelholm, så det är ju en bit ifrån dig.

Lise
0

Jag bor mellan Malmö och Trelleborg. Jag betalar 2.30 kr/ kg + moms för hö. Halm köper jag direkt från bonden, kostar då 30 öre/kg. Hovslagaren tar 250 kr för att verka, och 700 kr för skoning, men då köper jag skorna själv.

VeronicaP
0

Havsrosens stuteri Camilla Linder bor ju i Landskrona :D

sonja
0

Och jag bor i Höör :-)
Har eget hö. Halm kostar 10kr/balen

/sonja

[PixelMollan]
0

Det var ju en del i skåne :)

Så om ni räknar ut vad en av era (om ni nu har flera st!) shettisar kostar i månaden. Ingen stallplatskostnad.

Milla
0

Japp jag finns i Saxtorp ca 2 mil norr om Lund

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SaraDoos
0

Jag brukar säga att mina kostar mig ca 500:-/månad per häst - men det är en vild gissning… håller på att bokför alla kostnader fr o m årskiftet, så får vi se var det landar (antagligen är de mycket dyrare än jag tror…)

AusaBausa
0

Jag vill inte o vågar inte kolla hur mkt mina hästar kostar per år o häst Oskyldig..hade den summan kommit fram hade jag nog dånat Flört

MEN den kostnad som är ständigt återkommande är hö till 4 hästar 500kr varannan vecka. Sen är det ju hovis var 3-4 månad. Ingen stallhyra t 2. Dem andra 2 kostar 2400kr/år inkl sommarbete för alla 4.

Anne-Lisbeth
0

Jag bor i utanför Genarp i Lunds kommun. Hör gärna av dig om du bor i närheten.

Aribigga
0

Jag tror att jag räknade ut att James kostade mig ca 1500 i månaden, med allt. Då har jag ändå billig stallhyra på 300 kr.

lurvponnyn.vimeddjur.se