bilder från Insjön
Är det någon som har bilder från Insjön???
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Det finns en del bilder utlagda på Shetland Nords hemsida www.shetlandnord.se

Tack
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Tack Pernilla och Lars, jättekul att se bilderna
#1 hoppas ni har tillstånd att publicera de personer som finns med…
#4 Att du orkar………….
hahaha

#4 Säger samma som Ellinor. Tycker dessutom inte att du behöver bekymra dig alls om det eftersom du inte är med på bild där. Låt isf de göra det som är med på bild.

Har en bild på Gloria, deltog i klass 13b
Hon fick: 78788=38 p
Domarn hade skrivit benig för stoleken, fattade inte riktigt vad han menade om hon var för smal el nå ???
Jag personligen tycker inte hon e spec smal, för hon är en travponny och då tycker inte jag att dom ska va "feta".
På bilden är det Gloria i Insjön, jag tycker inte hon é för smal !!!

#8 kan det inte vara så att det ska stå "benad" för storleken alltså att han tycker hon är bra benad???

#8 Det stod möjligen inte "benad för storleken" på tredje bedömningspunkten..?

Har läst på någras hemsidor om besvikelse efter utställningen. Men varför ??? ni har samma häst med hem som ni åkte dit med oavsett poängen. Man måste veta att alla ser inte med samma ögon, och att dagsformen på pållen är avgörande. Såg hela utställningen, och det var varierande kvalitet och ut seende på deltagarna. Spotta i nävarna och kom igen istället för att vara missnöjda och visa att ni kan få ett bättre resultat nästa gång. Dommaren kan bara dömma det han ser för dagen, inte hur det varit en annan gång.

#11. Det betyder att hon har tillräckligt grova ben i förhållande till sin storlek. Det är ett positivt omdöme.

Tror också att det står att hon är benad för sin storlek ..
Förstår inte heller varför man gnäller om poängen , hästen kanske inte är till sin fördel nu vid denna tiden , och där var väl en hel del högpoängare också ju, det är sådana risker man faktistk få ta när man ställer ut och jag håller helt med *#12 att det är samma häst ni åker hem med som ni hade med er dit.
#12 Mycket klokt skrivet.