Trickträning
Jag har läst lite trådar om det innan. Och sett endel tips på hemsidor man kan kika på. Dock har jag inte hittat den rätta.
Men är det någon som vet om det finns böcker som handlar om detta? Eller något annat man kan lära sig utav.
Vet inte riktigt vart eller hur jag ska börja någonstans.
Eller vad jag ska göra när hästen gör si och så.
Så det hade varit jätte snällt om jag fick er hjälp :)
de finns en tjej på forumet som heter animal<3 hon håller på mycket med nh o trickträning kanske du kan få tips av henne:)

Jag vill också ha tips och råd!
Har precis börjat med min. Han kan i alla fall gå fot i alla gångarter, lös :)
På http://naturalhorsemanship.ifokus.se/ finns det en del som håller på med trickträning (och det finns än så länge två artiklar om det också)

Tack så mycket :)´
#3 jag ska kika på den sidan.
Hittade en annan hemsida , ni som var intresserade!

Finns en bok som jag tycker är super!
Den heter Frihetsdressyr och Cirkuslektioner Författare Franco Gorgi
Har sett att den finns att låna i många bibliotek om man inte vill köpa.
Så här ser den ut: LÄNK

Den boken har jag oxå, och den ger mkt bra idder, dock känns det lite omständigt att man jämt måsta jha medhjälpare och så, emn det klart, det är väl det ALLRA bästa sättet o lära in, även om andra oxå fungerar.

Jag gick till biblioteket och frågade efter boken, dock var det bara 6 bibliotek i Sverige som hade boken. Men gubben var snäll och köpte in boken eftersom den fått bra kritik =) Så nu väntar jag på den! Ska bli roligt att läsa.
Tack så mkt för tipset!

#7 Va kul! Hoppas du får en bra läsning för jag tycker den är bra för den förklarar noga och tydligt, men som tidigare sas kanske man inte måste följa exakt som de säger. :)