Piaff och passage
Idag har jag sett Fonzie träna piaff och passage för Per Sandgaard! Och som om inte det räckte mellantrav och en och annan sluta. Jag har "antagit" utmaningen och nu ska Cornell trimmas för större uppgifter.
Har ni aldrig sett Fonzie så passa på om ni har möjlighet det är verkligen något att inspireras av.

Oh vad spännande :) Blir överlycklig av Shettisar som kan sååå mycket!!
Frosty tränade pasage i helgen då jag åkte pulka efter honom och han väl väl liite på tårna, så då försökte han sig på de mer avancerade skolorna i hopp om att matte skulle lätta på tömmen lite så det skulle gå fortare ;)

Min lille plutt (Wigwam 6 månader) tränar alldeles självmant på skolorna över marken. Gör imponerande levader och caprioler, kan jag avslöja. 
Fast det handlar ju inte om annat än pur överskottsenergi. De som verkligen skolar sina ponnyer imponerar djupt på mej.
Visst var det Fonzie som var på Riksen i Tingsryd?

#3 Ja, det var det. Tror jag iaf.
När jag sa till min sexåriga son att det där ska vi lära Cornell.
-Stackars Cornell… fick jag till svar
Han tycker att det är roligare med hoppning.
Själv väntar jag på att isen ska försvinna eller ta beslut om att sätt på skor så vi kan jobba igen.
Om det är de Fonzie är bara så duktig. Han kunde tom. springa en agilitybana apportera en sak och hoppa banan tillbaka.
Han kunde också sitta och klappa hovarna.

Jodå, det var Fonzie (Kings halvbror, hrm) i Tingsryd. Om jag har förstått det hela rätt får han inte visa upp sig mera på sss tillställningar eftersom han är övervuxen. Det tycker jag är löjligt, då han är en ren shettis o det finns inte mågna som kommer i närheten av det han kan. Han är en otrolig ambassadör för rasen!
Så tråkigt, han är verkligen en ambassadör för rasen.
Är King din Pålle?

# 8 Ja, King är min, han är också efter Botvid nämligen. Jag såg Fonzie första gången på flyingedagarna, jättekul att höra kommentarerna från allt "storhästfolk" Han var fantastisk där. Gå in på hans hemsida och titta. Sen tror jag att vi har massor med dolda talanger runt om i landet. Hade varit kul att se mera komma fram. Det blir kanske i Danmark??
Är King den jätteduktiga pållen som vi fick se på filmen i bussen?

# 10,Ja, den bruna med en hund efter, och en matte med lätt flaxiga händer. Fuxen som gjorde öppna och sluta är f ö också efter Botvid (borde finnas ett samband, Botvid är i sin tur efter Bartje, finns ju en länk om det också här..).
När kommer ni och visar era små, de kan har jag sett!
Här kan man anmäla sig till kürning:
http://www.skanskakorsallskapet.com/
4000 i första pris, ett bidrag till den nya spisen? ;-)
Ni var jätteduktiga. Jag kan inte köra nu när diskarna i ryggen dummar sig
. Men när jag blir återställd då ska jag komma igång igen fast min körning är inte på din nivå. Jag kör bara hemma och skogsmullar mig.
Ska du vara med och tävla?

King har ju stått ett tag nu, då han blev halt och det tog tid att få tag på en klinik som vill undersöka honom riktigt, och jag gav upp ett tag på halva vägen. Nu vet jag att han har pålagringar i bakbenen, dock inte så allvarliga. Vi ska sätta igång så smått och sen får vi väl se hur mkt han håller. Jag har inte så stor erfarenhet av sånt här. Vi kommer antagligen att kontakta kliniken längre fram, så han får ett återbesök igen när han har jobbat lite. Men det är så trögt när man ska börja med att skritta 20 min för hand varje dag, då känns det långt till att träna maraton. Han ska troligtvis inte tävla själv igen, utan i par i så fall. Han har ju en del att dra på när han går ensam och har mig + groom i vagnen.
*TACK* Det är ingen speciell nivå på det jag har sysslat med, det kommer visa sig när jag ska köra med en annan häst framför vagnen. Men det är jättekul att ha lite på film i alla fall.
I Flyinge ska jag inte vara med, hinner inte träna, o jag är väl nöjd med spisen och vad ska man annars med pengar till?? Det kommer säkert att bli sevärt i alla fall. Kurningen ligger ju i anslutning till Flyinges hingstvisning, så det är dubbel anlednig att åka och titta.
MEN det hade varit kul att vara med i danmark, vet inte om vi kan vara klara tills dess. Har inte ens kollat på klasserna.