Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 820 ggr
Pimpen
0

Nivå

Man får hoppas att ni har högre nivå på er avel flickor, än på era diskussioner. Att läsa en del inlägg här gör en mörkrädd, var finns glädjen och gemenskapen runt våra shetlandsponnyer.  Det ska vara roligt att ha en hobby. Vi har ju alla valt att tycka om och föda upp shetlandsponnyer så varför älta ovidkommande saker om och om igen. Lägg den tiden på er avel istället!   "Skaffa ett nytt kök!

Hängpodd på Er
från
Pimpen  Cool

Cattis
0

Hmm… jag kan lova att jag skall skärpa mig framöver med att vara spydig. Men jag vill INTE byta kök, jag är så himla nöjd med det jag har nu. :-P

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

#0 håller helt och hållet med digSkrattande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ellinor Johansson
0

Hallo Pimpen

Jag lägger massor av tid på pållarna, och lite på köket.

Men gillar inte att  Paparatzi kommer med antydningar om mig och min avel officiellt, men så fort jag vill veta vad hon menar är det ett personangrepp.

Jag är nyfiken på vad hon har för information om mig och min avel som jag inte vet.

Alla här har ju läst hennes antydningar så varför ska inte alla få läsa svaret.

Ett uppriktigt och ärligt svar förhindrar spekulationer och ryktesspridningen.

Pimpen
0

#3 Har man sagt A bör man även säga B. Jag håller med dej om detta.

Ann-Christine
0

Trist att det ska behöva bli sådana här diskussioner, mil ifrån den trevliga stämning vi hade under resan till Holland.

Vi reser för lite helt enkelt Flört

Cattis
0

#5 Ja, jag tycker vi skall sätta oss på en buss o besöka snapphaneland snarast. :-)

/Cattis

paparatzi
0

#3 jag håller med Pimpen i #0 men du har ju fått ett fullvärdigt svar av mig, varför fortsätter du att tjafsa om det då, svaret har ju tyvärr någon tagit bort som mycket annat därför borde du också lägga ner ditt snack här, kanske du ska berätta för pimpen vad du gjort mot en mycket fin familj och deras stuteri….den gången du gick på rykten och din magkänsla……det luktar dubbelmoral här

Ska ni inte leva som ni lärt av Pimpen eller vill ni verkligen fortsätta gaffla…..det är helt upp till er självaFlört

Ann-Christine
0

#7 Bussresa till Holland 2008?

Ellinor Johansson
0

#0 Hur har du tänkt när du skrev " Skaffa ett nytt kök" Fixar du verkligen att hålla ihop Gruppen om alla tar med sig sina gamla och nya kök?

AndersA
0

#6 ni är välkommna ,här nere skiner solen och gräset är grönt

Ellinor Johansson
0

# 10 TackGlad

Cattis
0

#10 Grönt gräs! Åh, det vill vi också ha snart.

/Cattis

Cattis
0

#9 Du får göra som Katta - ta med dig "campingköket" :-P

/Cattis

Sasser
0

#5 Finns det verkligen så många bussar …:) (*fniss*)

Hjälp, jag tror banne mig jag ger upp detta forum efter en dag. Här är det ju värre än värst just nu. Kanske det skall snackas shetland eller? Jag råkade lägga in en tråd som gällde en c-ponny och den åkte bort snabbare än snabbast. Då var det en till- saluannons. "Den hörde inte hit fick jag till svar" vilket jag förstod, men den var ju mer relaterad till hästar än annat skitsnack. Plocka bort det som inte hör hit, jättebra men då skall allt plockas bort tycker jag. Eller varför inte, tänk till innan ni skriver. Ett tips: Håll er borta från datorn om ni har en dålig dag:)

Ann-Christine
0

#10 Säkert är jordgubbarna snart på G också…avis, JAG? Okey då, lite Räcka ut tungan

Här finns gräset under ett snö/istäcke, en ensam stackars snödroppe har missuppfattat det hela och letat sig upp i rabatten!

PP
0

Men jisses, är det bara jag som är glad för att det äntligen är vinter?! Här singlar det ner små snöflingor just nu. Så fint!

Ellinor Johansson
0

#13Generad

#14 Du borde hänga med nästa år, det var verkligen en trevlig resa. All tid i tillsammans innebär mycket skratt, många bra snack bara så kul. lite samma känsla som ESG tror jag.

Ellinor Johansson
0

#15 Hallo Snappisar Har ni tulpaner i rabatten eller??

AndersA
0

#18 Nej inte i rabatten, men på köksbordet.

Tack för korten

Annette
0

#14. Här är en kopia på mailet jag skickade till dig. Du är inte den enda som fått annonser rörande annat än Shetlandsponnyer borttagna.

Hej!

Jag tog bort din annons på C-ponnyn, eftersom det enligt våra Skrivregler endast får annonseras Shetlandsponnyer.

Lägg gärna ut din annons på Ridsport iFokus i stället.

Vänliga hälsningar Annette. medarbetare

Ellinor Johansson
0

#19 Krya på¨dig blommor till sjuka hustrun?

Pimpen
0

# 9  Alla kök lämnas hemma, endast ett kök per Grupp!! Tanken var att om de eldiga skribenterna lade all denna energi på sina kök, så slapp vi mycket döbakt meningsutbyte här.

Ha en trevlig kväll
Pimpen  Cool

AndersA
0

#21    Nej , "jag älskar dig blommor" från hustrun ! Oskyldig

Annette
0

#23. Du ser, de västgötska fruarna är det ordning på ;)

Det kanske är en Alla Hjärtansdags bukett i förskott?

Ellinor Johansson
0

#23 O sjutton du fick blommor, fick du välja kläder idag också?

Fyller du år??

Ellinor Johansson
0

# 22 23 Om man inte får jag älskar dig blommor" ska man byta kök då eller räcker det med att byta spis??

Annette
0

#26. Då byter man gubbe, till en som står vid spisen. Då kan man lägga sin tid på roligare saker, som hästarna tex ;) Sen kan man äta upp den goda maten tillsammans.

AndersA
0

#25   jag fick blommor i fredags och idag fick jag välja kläder själv då jag skulle gå till jobb (då är ju inte kristina med och behöver skämmas) …

Fyller inte år förräns slutet av sommaren  , och då finns inga tulpaner !

Pimpen
0

#25 ha ha ha

Har annars samlat in från grannar och goda vänner. Treviga kläder i passande storlek. Mkt jeans
Har även uppmanat i lokaltidningen om insamling till Snapphane i nöd.
Får ta ett samtal med Snapphonan

Med mycket vänliga hälsningar
Pimpen  Cool

Ellinor Johansson
0

#28 Blev det jeans?Oskyldig

Ann-Christine
0

#26 Det kanske räcker med att byta ugn Glad

Ellinor Johansson
0

#31 Vad tror ni om gasspis, den är väl lite eldigare?

AndersA
0

#30  nej det blev märkesbyxor , riktiga märkesbyxor , sånna med blåkläder :D

Ellinor Johansson
0

#33  CooltCool

AndersA
0

Nu får inte jag leka längre, dottern ska ha datorn ..

Pimpen
0

#35  Arma man, hunsad av både fru och barn.

Sänder en tanke till en vän i nöd

Din Pimpen  Cool

Pimpen
0

Mitt kök 

Pimpen Cool

Ellinor Johansson
0

#37 HerregudGenerad

Pimpen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#37  Oj då det blev fel tråd…..

PimpenCool

Pimpen
0

Tänk vad många skratt i alla fall en del av oss fått ikväll.

Gemenskap mina vänner kallas det!!

Er egen
Pimpen  Cool

Cattis
0

#39 Hahaha! Jag garvar på mig! :-) Vicket kök!

/Cattis

Pimpen
0

Det är annat än Ellinors gasspis….

Cool

Ellinor Johansson
0

# 43  Förmodligen Oskyldig

Sasser
0

#20 jag skrev aldrig att jag inte accepterade, visst? Jag vet vad du skrev men läste du vad jag skrev egentligen?

Sasser
0

#17 Ella du kan väl fixa en kul resa, kan vi inte ta Spanien? Det lär finnas shettisar där oxå… Jag hänger på. Alltid redo.

VeronicaP
0

hm här har snödropparna börjat visa sig ,lite tidigt tycker jag iof att det är .. Gräset växer och hästarna står och trånar

köket håller jag mig helst borta från , där kan jag tänka mig att sitta och äta och ta en kopp kaffe ibland ;-)

Anzi
0

Och??? Vad är det här för tråd??? Har den spårat ur fullständigt eller blev den bara bättre och bättre varefter kommentarerna strömmade in från de invigda som tillhör den lilla gruppen med  egna ordvitsar och interna skämt!?

Varuti ligger allmänvärdet och känsla av gemenskap i den här typen av tråd, som gör mig som shettisfantast mer glad och inspirerad eller visar väg för våra shetlandsponnyer in i framtiden???

Det här forumet liknar mer en syjunta med en kvinnlig hövding vid podiet som talar om vad man får tycka och göra. Jag vill tacka några medlemmar här för intressanta inlägg och heta lärorika debatter om hästar, men tyvärr är det mest en j-a massa skitprat.

Jag lovar på heder och samvete att jag ALDRIG mer ska sätta min fot på det här forumet. Jag platsar inte här.

Cattis
0

#47 Hövding?! Oj, jag blir kallad en massa skojiga och trevliga saker idag.
Så nedvärderande mot medlemmarna på detta forum, att antyda att de inte kan tänka eller agera utifrån eget huvud. Jag säger inte åt någon alls vad de skall tycka, inte heller vad de inte skall tycka. Däremot säger jag att alla får tycka vad de vill, bara de inte framför sina åsikter på ett otrevligt sätt.
Men vad skriver jag det här för? Du kommer ju ändå inte kunna läsa det eftersom du aldrig mer kommer hit.

/Cattis

Pimpen
0

Allt behöver väl inte vara på liv eller död??

Denna tråd har aldrig innehållit någon serösare disskusion, däremot visat att en grupp människor med ett gemensamt intresse för shetlandsponnyer kan ha kul, om de bara får chansen att lära känna varandra!

Med vänlig hälsning

Pimpen  Cool

MrsM
0

#47 Men oj Anzi. Man kan ju välja tråd och strunta i det som inte passar. Begriper själv inte ett dugg om dom där köken men man behöver ju inte haka upp sig på det. Om allt vore seriöst här i livet vore det väldigt tråkigt. Fot i munnnen Hej cattis förresten.

Cattis
0

#50 Hej och välkommen! Skrattande

/Cattis

Annette
0

#50. Det är ett bra förslag, tycker jag! Glad

Ellinor Johansson
0

# 49 Du har många poänger ditt inlägg. Det ligger mycket i "att få chansen att lära känna varanndra".

Cattis
0

#53 Och vore inte allt på så attans allvarlig nivå alltid, så skulle kanske fler lära känna varandra och få ut så mkt mer av umgänget med likasinnade.

/Cattis

Ellinor Johansson
0

Visst är det härligt när man under mockningen  en morgon kommer på sig att stå och le åt olika saker som hände på resanGlad

Eller funderar på alla frön som såddes i hjärnan av nya bekantskaper.

Pimpen
0

Pimpen packar ihop köket för idag.

Godnatt flickor

Cool

kacka
0

#47 men att umgås även UTANFÖR shetlandsprat kan också vara kul!

kacka
0

#0 det är ju det där med att sopa utanför egen dörr… en som säljer och montera kök är urursel på att renovera sitt egna!!! HAHAHAHA (knuffar lite på sambon) Skrattande

Annette
0

#58. Du vet väl att hovslagarns märr och skomakarens barn har de sämsta skorna ;)

Kyrkvaktmästarens trädgård är heller inget att skryta med Oskyldig

kacka
0

hahaha

MrsM
0

Gissa hur många gånger någon får vaccinera om sina hästar för att hon glömt att ge spruta 2 eller avmaskar en gång för mkt för hon har glömt skriva upp när/vilka som fått…Hemlis

Apropå kök eller nåt.

Cattis
0

Eller chipmärkare som märker allt fyrbent i området utom sina egna hästar :-)

/Cattis

Annette
0

Det är skönt att höra att det finns "arbetsskador" inom alla yrkeskategorier ;)

Ellinor Johansson
0

Eller bilplåtslagarens familj som snart bara har en halv bil på tre personer med olika arbetstider.

kacka
0

#62 hihi… visst är man skadad… men alla mina har ÄNTLIGEN fått pass… nu ska jag hjälpa ytterligare en att skaffa pass… som har modern till ett av mina ston… Hon är född -87 och fortfarande otroligt pigg och alert!

Tigrou
0

Eller hästskötaren som tränar och sköter om andras hästar men "glömmer" sina egna.

Marta
0

Eller mentalskötaren som inte är vid sina sinnens fulla bruk..Oskyldig

Cattis
0

#67 Hahaha! :-D

/Cattis

Sasser
0

#67 haha, den var bäst. Skall kopiera och sätta på personaltoaletten…*haha*

paparatzi
0

#47 Ha! ha! ha! du var mig en rolig prick..