foderbord/ring
Ni som har foderbord/ring, hur höga är era kanter på dessa bord?
Funderat på att bygga eget typ lastpall o så men det blir så tungt att flytta. Har spanat in en foder ring i gummi som verkar lätt att flytta men anar att kanten är för hög.
Så…hur höga kanter har ni på era bord? Och har ni bra tips på flyttbara foderbord så tas de tacksamt emot.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Om du har lastpallar, försök få tag på två pallkragar, det har vi till hingstarna. Sen har vi fått spänna med spännband så de inte knuffar av dem.
Delad glädje är dubbel glädje :)

som Thíffany säger Lastpallar med pallkragar är bra lätta att flytta men man måste sätta fast pallkragen så de inte buffar på den
Finns hela pallkragar så man slipper sätta två på höjden och spänna fast med spännband. Mycket smidigare, jag har bytt ut alla mot sådana i hagarna.

http://www.profarma.se/pdf/Foderring.pdf
Denna ring har jag till mina varmblod men den blir för hög till shettisar. Den är helt suverän att hålla på med. Hör om de kan göra en som är lägre om det är till shettis du ska ha den.
Ha det bra
BrittMarie

det var ju smart med pallkragar :)
#3 Var får man tag på hela pallkragar?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Jag har fått mina från ett militärregemente men det kan man nog inte räkna med… Men det kostar ju inget fråga. Tror Granngården säljer. Annars har nog de flesta byggfirmor, de får ju material i sådana.

olika transportföretag har som man kan fråga…
#7 hur höga är dom?
Kan dom vara 20 cm tro. Vi har två på höjden som står på en SJ pall. Det blir alldeles lagom höjd. Vi skruvar ihop dom, och sätter fast på pallen.
#9 Har inte mätt dem men kan tänka mig att de är dubbelt så höga så ca 40 cm då.