Pälsfällning
Jag vet inte om jag glömt hur det brukar vara, men är det inte en aning tidigt att de börjar fälla nu?
Mina fäller iaf ganska ordentligt redan. Inte åringarna, men övriga i flocken gör det.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Här fälls det en hel del oxå! Jo, aningen tidigt är det allt.
Förhoppningsvis har de mer pejl på kommande väder än vad vi har.

Den ena shettisen fäller, de andra två har inte börjat riktigt ännu. Nu får de extra B-vitaminer.
Endel av våra har börja fälla, specielt de dräktiga.
Men inte treårshingsten som jag har tänkt visa han har jättelång virvelmarsvins liknande päls som sitter som berg.
Här sitter pälsen som den ska, hoppas bara den är borta till juni.
# 1 Det är säker så. Självklar har den manliga delen minst koll

#5 Den manliga delen har alltid minst koll, det stämer ack så väl..

#7 Har den manliga hälften gått o lagt sig nu eller? :-P
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Nej, han sitter i köket!!

Tror nog de brukar börja nu.. lite förvånad att mina inte kommit igång ännu. Det är ju faktiskt ljuset som styr, och nu blir det allt ljusare ute! (om än långsamt)
japp mina damer har börjat fälla, även killarna har börjat släppa dock inte lika mycket som tjejerna
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Mitt dräktiga sto fäller kopiöst, hon kommer in en stund varje dag och får kraft foder och då ligger det som en matta av löst, avskavtd? päls på hela henne. Mirakel kammen är kanon, men det gäller att vara ute, annars är boxen ströad med vit päls. 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Här ramlar det av den dräktiga, de andra lite "lagom"
Mina pållar brukar alltid börja tappa päls runt jul, sen är det "lite" pälsfällning under januari-februari för att börja rasa av dem i mars-april.

Min hingst som skall visas på premiering fäller
!!!
Han har tydligen fattat vad det är som gäller - eller så har han ärvt det av morsan som alltid kör med "vårpäls" mellan januari och den "riktiga" fällningen i april-maj……..
De vuxna fäller, inte kopiösa mängder men det blir en del varje dag när man kammar igenom pälsen. Unghästarna fäller inte alls än.