Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 659 ggr
Mannas
0

God Morgon 6 februari -07

God Morgon på er! Brrrrrr en svinkall morgon,termometern visar nu just -30,2. Så idag är man väl inte ut nå mer än man måste  :) Ha en bra dag alla shettisvänner.

Annette
0

Oj, vad kallt ni har! Här är det bara -2,6.

Fy, vad jag är trött! Det går ju inte att sitta uppe till långt in på nätterna så ofta. I kväll måste jag lägga mig tidigt.

Igår gjorde jag något jag aldrig brukar göra, jag drack kaffe. Två koppar dessutom, det är mer än min årskonsumtion. Jag fick nog någon koffeinchock, för jag kände mig helflummig. Ungefär som om jag hinkat i mig en massa vin. Det var tur att graven var färdiggrävd, annars vet i attan hur det hade gått. I fortsättningen skall jag låta bli de här starka dryckerna och hålla mig till Coca Cola istället.

Ha en bra dag!

Mannas
0

#1 Kaffe kan vara farligt Skrattande Nu just skulle jag gärna bo några hundra km längre söder ut,nog är vi vana här att det kan bli -30 och mer men nog är det KALLT!

cinna
0

#1 Kaffe är ju en livsnödvändighet!!!

Är hemma med stora tjejen idag, genomförkyld. Inte ofta hon är hemma från skolan som tur är. En 8-åring behöver ju inte så mycket passning så det kanske t o m blir något gjort hemma - kanskeOskyldig…

Ser fram emot en glad och trevlig dag på forumetGlad

VeronicaP
0

Morrn Morrn  , ja jag skulle nog behöv ett gäng koppar kaffe för att vakna känns det som *ler*

AusaBausa
0

Go´morgon på er allihop!!!!

Kaffe=överleva! Får huvudvärk om jag ej får i mig ngt kaffe!

Attans kallt här också. Ligger på bara -2 nu men i går var det +8. Vänjer sig ju aldrig vid kylan när det ska hoppa så här.

Killarna är skickade till skolbussen och strax dags för stall-förskola-sen mitt jobb. Jobbar t 17.30 ikväll o de e så trist!

Sofia_Schultz
0

God morgon!

Nu sitter man här i skolan igen :( Här hamnar man tillslut varje vardagsmorgon… Idag är det skriva om Australien som gäller på morgonen och fysik resten av dan!Skrikandes

Ha en superdag allihopa! Vi slutar iaf tidigt! Skrattande

Marta
0

God morgon

I utkanten av regniga Borås är det just nu -2.9 och några snöflingor seglar omkring.

Dagens övningar består av att om en stund klä på Knoll och Tott och gå ut till pållarna. Sen skulle inte en viss sanering av de inre domänerna skada heller.  Men vi får se vad som blir gjort, har ju även en spännande bok som ligger och ropar..

Charlotte-Aveback
0

God morgon!

På karaten i går kväll tränade vi sparkar. En av mina resulterade i en bruten tå … satt på akuten från 20.00 - 01.00 i natt, bara för att få reda på att jag förmodligen skulle behöva vänta ytterligare 5-6 timmar innan jag kunde få komma in till röntgen … Adjöss och goodbye sade jag och åkte hem. Jag sover bättre in min egen säng än på en träsoffa i väntrummet på SÖS …

Idag skall jag kontakta ett mindre närsjukhus här i området för att försöka få en tid för röntgen där i stället.

Ha en bra dag allihopa!

Kraka
0

#8 Det var inte kul. Ont Fundersam  Låt någon ta hand om dig. Det sägs att idrott främjar hälsaFörvånad .

Hoppas alla på forumet får en bra dagGlad

Daladis
0

Tjenix! Här är det -10 och snö. Brrrr. Thimon verkar då gilla sånt här kallt väder, han vänder bara rumpan mot blåsten och burrar ner mulen i hötappen. Själv ska jag nog göra så lite som möjligt utomhus idag, blir nog en kopp hett the efter jobbet för jag har ont i halsen idag… tredje veckan som vi är förkylda nu, börjar bli rätt less på att vara krasslig!

Ha en bra dag alla!

Milla
0

Oj lottie hur bär du dig åt när du bär dig åt???

Go middag sitter här på jobb och lägger ut massor av annonser, tittar ut och ser att det snöar…………………… hur ska jag nu ta mig hem??? jag kör ju inte när det är halt.

Piraten står på djursjukhus med magont, ska ha telekontakt med vet idag och hoppas jag får hem honom. Dock är det ingen tarmvred. Vet sa att det inte var livshotande så jag hoppas på det.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

God förmiddag!

Har tillbringat morgonen, med att köra barn kors och tvärs samt en bra stund i stallet. Jag kan bara konstatera att jag behöver en bättre skottkärra! När jag skall ut med alla foderhinkar så går det att stapla hinkarna i två staplar, varav den ena lutar som tornet i Pisa. Så jag behöver en med större botten i. Gärna en modernare variant med iaf två hjul…

Nu ska jag göra klart allt jag lovat att göra idag, ångrar bittert att jag lovat saker för jag är grymt trött och skulle gärna sova en timme eller fem. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

#12 jösses kör du runt med en skottkära med ett hjul??? Förvånad

Cattis
0

#13 Ja!!! En urgammal orange sak från forntiden. Gjord av bly säkert, den är svintung!  Det ligger liksom inte så högt på prioriteringslistan att skaffa en skottkärra för över tusen kronor. Finns så mkt annat den tusenlappen behövs till som är viktigare. Tyvärr. :-)

/Cattis

Annette
0

#12.Köp en cykelkärra. De är jättebra att ha till mycket. Man bygger en liten ram på den så ligger grejorna still.

#13. Det gör jag ocks. Är du så lyxig att du har en med fler hjul ;)

Lulan
0

God morgon!

-17 grader och strålande sol här uppe i Umeå! Lite väl kallt kan man tycka, men det är fint att sitta här inne på kontoret och titta ut på det fina vädret iaf.

Helgens vilda äventyr (pulkåkning efter Frosty på en åker) har slutat i en ömmande rumpa och svullen svankrygg- ska vänta tills det har kommit lite mera snö så det blir aningens mjukare att sladda runt på åkern. Man är tydligen inte 14 år längre så man klarar av dessa vilda lekar :)

ha en bra dag!

Milla
0

#14,15 men flickor, flickor inte kan ni dra runt med en skottkära med ett hjul bara, nä ni får allt spara in lite på den där colan och skaffa er en ordentligt kärra, så ni slipper kämpa så in i när ni kör den.Glad

susanne-s
0

#11 Min lilla Rosita hade en jätte jobbig kolik i söndags, trodde jag skulle behöva åka in med henne, men det släppte till slut…
Hoppas allt blir bra.
Nu är det Kolik tider framöver….
Här har snön ramlat ner från himmelen tror det har kommit minst 2 dm, säkert mer, sedan igår och det bara blåser igen. Jag skottar och skottar… men hästarna mår bra.!

Ha en riktigt bra dag allesamman.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

MrsM
0

#8 Ingen annan än jag som undrar hur det gick för den/det  du bröt tån emot? Verkar farligare än korpfotboll…

Härlig dag. Vindstilla o sol o elvakaffe. Ledig!

Annette
0

Det där elvakaffet får allt vara för min del. Det räckte och blev över igår. Med tanke på dagens arbetsuppgift så skall man nog inte vara flummig. Jag kör med ett säkert kort, Coca Cola.

Cattis
0

#20 Jag kör dubbelt upp - både cola och kaffe. Det går inte att kuta runt i stallet med en mugg kaffe, däremot med en liten cola-flaska. Jag som skulle sluta… Generad

/Cattis

cinna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21 har du ingen termosmuggFörvånad skickar med en bild så du kan visa maken vad som står högst på önskelistan…

Cattis
0

#22 Jo jag har faktiskt det :-) Men den kan man ju inte ha i fickan medan man pysslar i hagarna ju. Kanske skulle testa att hälla kaffet i en colaflaska? :-P

/Cattis

susanne-s
0

#23, Dricka kaffe i pet flaska…Bläää

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Cattis
0

#24 Nä det lät inget vidare va! :-P
Jag håller mig till colan istallet, och hemma kör jag dubbelt istället. :-D

/Cattis

cinna
0

#23 större fickorFlört

Hanna-D
0

Halloj!

Hästar och stall är klara, har en ponny kvar att tömköra men nu yr snön så man ser inte långt framför sig, hoppas det ger sig snart…

#14 Det är väl en murarkärra du har? Skrattande

Cattis
0

#27 Ja precis! Så heter det… Vill du byta med mig? Jag kan till med måla om den innan du får den. .-P

/Cattis

Hanna-D
0

#28 Har du sett våran skottkärra? Färgen är ju det bästa med din kärra :-P

paparatzi
0

God morgon! Godmorgon! så har man jobbat ännu en natt och gjort rätt för sig, det är så underbart med fina arbetskamrater, jag har dom mest gulliga och trevliga jobbarkompisar man kan tänka sig..

ingrid
0

God eftermiddag.

Diskuterade lite med min föreläsare i EU-rätt idag om diskriminering av hingstar. Han tyckte det var jätteintressant och menade på att det skulle vara ett utmärkt ämne för examensuppsatsen. Tyvärr kan jag inte ta det då det faller utanför inriktningen jag valt. Annars hade jag haft ett ämne som är intressant för mig och det ej finns klar praxis på. Men pigg blev jag iallafall för diskutera är roligt. Så nu har jag satt igång med städning.

Ann-Christine
0

# 22 En så´n har jag och den är med mig i stallet, i traktorn och ibland i bilen. Till min har jag sugrör, fungerar PERFEKT Kyss

# 30 Man får oftast det man själv ger, trevliga arbetskamrater måste bero på att du är en trevlig person själv Glad

VeronicaP
0

Men Lottie då får hoppas att det inte gör allt för ont i din tå då..

Här kör vi också med skottkärror med ett hjul , ni vet Trönningen kärrorna ligger ju i min byhåla där jag kommer från ;-) Fast just nu har jag en liten lätt i alminum då alla mina får punka på något vis hm..

Annette
0

Jag kör också med aluminumkärrorna. De är lätta men håller inte så länge. Jag har ett brett gammalt åbäke när jag kör ut höbalarna. Den går inte ut genom dörren  till gödselstan.

Milla
0

hm jag har ju då en i plast och den har ett hjul i varje ände hehe eller kanske inte riktigt ändå men två hjul har den i allafall. Kan tom köra en stirrig BC i den

cinna
0

#28 Murarkärra!? Jösses vad tungt! Hittade en för 200 på loppis. Ljusblå, ett(!) hjul, 125 liter. Bästa kärran någonsin.

Cattis
0

#36 Ja jag säger ju att det är tungt! :-)
När man sen ställt på hökassar vars innehåll väger 50-60 kilo och skall köra den genom snön, då är man inte så stöddig. :-P

/Cattis

Charlotte-Aveback
0

#9: Tack! Som tur är blir jag väl omhändertagen här hemma! Glad

#11: Jag har själv haft mycket tid att fundera på det idag! Efter några timmar på röntgen och sedan några timmars väntan på ortopeden fick jag slutligen beskedet att jo då, det var en spricka tvärs igenom hela tån, inte från sida till sida utan uppifrån och ner! Det var väl en bragd om något! Flört

#19: Den stackaren har ett svullet lillfinger i dag … Ja, sporten skördar sina offer! Flört

#33: Foten är härligt svullen och blå … men det börjar redan göra mindre ont. Tänk vad lite uppmärksamhet kan göra susen! Räcka ut tungan

zettan
0

gokväll

Nu har hovslagaren varit hos mig idag och verkat mina hästar. de var behövligt. Var strax innan jul han var här sist. Han är ju även utbildad hästtandläkare så han kollade över mitt 2åriga halvblod idag me. En vargtand som ska bort till sommaren. Innan dess gör den ingen skada. Hon rids ju inte än. Så skönt när hästarna är fina i fötterna. Nu kan de skutta och vara glada ett tag till Skrattande

paparatzi
0

#39 vad härligt med lite fotvårdGlad

zettan
0

#40 japp de tyckte dom :) Zettan passade på att ta ett litet tjuvnyp på hovslagarens axel bara Cool. Typiskt lilla busfröt som alltid ska göra bus.