Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 624 ggr
Wippen
0

Shettismaffian har gjort det igen

SkrattandeNu har våra shettisar vart ute å tävlat i helgen dressyr på lördagen och hoppning på söndagen

Steffi tävlade W.I.P Le Grand Jeté i dressyr i Lätt C1 mot 6 andra ekipage och vann med hela 168 poäng, 62,2 %, Steffi fick 7 på ryttarens sits och inverkan och 7 på vägarnas rätta ridande med en kommentar efter "mycket nogggran" Det roligaste av allt är att man slog i hop alla kategorier, B,C,D och häst

Sedan var det bara att tänka om för Steffi då hon skulle tävla Lätt B1 dressyr med Biggles och Emma skulle tävla våran "Wippen"

Resultatet blev seger med 181 poäng, 62,14% för Emma med "Wippen", Stephanie kom trea efter tvåan som hade 178 poäng (OBS! Svenskt Halvblod) och Steffi fick 176

Så prisutdelningen var lite rolig Shettis, Svensk Halvblod och en shettis.

Söndagen startade med hoppning för Stephanie med Wippen Lätt D med grundomgång och omhoppning, det blev en nolla i grundomgången och nolla i omhoppningen vilket blev en andra plats

Sedan var det bara för Stephanie att snabbt springa ut och gå en ny bana till Lätt C med Biggles som blev nolla i grundomgången och nolla i omhoppningen mot B,C, D och hästar, detta resulterade att segraren fick 18,6 i tid, tvåan 18,7 och lilla Steffi 20,3 som blev en kanonfin tredje plats

Gissa om en tjej var glad över sina små herrar, en mamma kom fram och frågade om Shettismaffian har tagit över *ler*

Jag är en så stolt morSkrattande

Annette
0

Vad kul! Grattis!

Milla
0

Oj så härligt! Du har såna fina hästar och en sån duktig tös.

Stort grattis till er

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Wippen
0

Tack #! och#2 Jag bara ÄLSKAR min familj och mina två små härliga shettisherrar, sedan måste jag erkänna att Wippen ligger mig ett snäpp varmare om hjärtat men Steffi älskar båda lika mycket och det är huvudsaken

Puzzel
0

Grattis va härligt att kunna visa alla att även dessa små underbara hästar kan de med. Kanske är det din dotter vi kommer heja fram om några år i SM, VM mm

Lauth
0

Grattis!!! Shit va kul att höra om shetlandsponnyer som visar framhovarna på ridtävlingar. Ni har i alla fall ett bra svar på om någon frågar vad ni har dom små till: vinna med…

Charlotte-Aveback
0

Helt fantastiskt! Stort grattis till er allihopa! Vilka ryttare - och vilka shettisar! Underbart att ni gav de större ponnyerna och hästarna en ordentlig match! Skrattande

Självklart hoppas vi på några fina foton här så småningom! Flört

Sasser
0

Det är bara så sjukt kul allihopa. Jag gick och smålog hela kvällen igår efter ditt & Stephanies telefonsamtal.

Hejja Steffi! Du är så duktig.

Kram från oss allihopa + Ivan

VeronicaP
0

STORT GRATTIS till er , kul när det går så bra med era duktiga hästar och duktiga barn

trex
0

Känner er inte,men ett jätte GRATTIS !!!!

Lulan
0

Helt fantastiskt roligt :))

Så stoooort Grattis!! Säg till om ni har tid och rida en Shettis i Umeå som också är sugen på att klå halvbloden på dressyr/hopp -banan ;)

Ellinor Johansson
0

Grattis hela shettismaffian

Sofia_Schultz
0

Grattis! Duktiga hästar och ryttare!

Det e alltid lika kul när man läser om superduktiga shettisar (och självklart ryttare) som ger "storhästfolket" en knäpp på näsan! Skönt att visa att shettisar e minst lika bra som större pållar! Skrattande

Marta
0

Stort Grattis!!

SannaHolmgren
0

Grattis!!

Trim
0

Grattis!

Min "dröm" är att få se en shettis som kan gå de högre ponnyklasserna Det är  kanske Steffi som fixar det!

Ahnna
0

Sånt där är alltid skoj att höra! Grattis och bra jobbat!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Kraka
0

Grattis tjejer! Vad duktiga ni är & vilka fina gullisar ni har. Stort LYCKA TILL i framtiden hälsar UllaGlad

Pyttis
0

Keep going ni underbara shettismaffia!Glad Va kul, att få "klå di store"Flört Fortsätt i samma anda, så kommer Ni lååååångt!

Wippen
0

Tack alla för Era vackra och fina kommentarer, jag blir tårögd Gråternär jag läser era vackra fina berömmande ord, jag känner inte många av Er men Ni verkar vara varma fina människor, jag är så mallig att få ha dessa shettisar och en dotter som älskar ridning och som är så målmedveten som hon är.

Hej Charlotte, självklart ska jag försöka ordna bilder så fort jag kan, jag lovar, hur går det med westernsadeln?

Sasser, du är en pärla så att du bara vet, tänk om alla människor var så glad och positiv som du är och smittar av dig av din glädje

Vi har anmält Wippen och Biggan med Steffi som ryttare på båda till Eko Hus Cup det är dressyr i Lätt C 1 och hoppning i Lätt D A1:a i år så vi får se hur det kommer att gå, Steffi och Biggan och Emma med Wippen ska vara med i Korks allsvenska dressyrlag i Division tre

JAG BARA KAN SÄGA EN SAK ATT SHETTISAR ÄR EN HELT UNDERBAR RAS, VILKET PSYKE, VILKEN UTSTRÅLNING OCH ALLRA SIST VILKEN ALLROUND HÄST DET ÄR OJOJOJ

EN VARM STOR KRAM TILL ER ALLA FRÅN EN JÄTTELYCKLIG MAMMASkrattande

UG
0

Vad roligt! Grattis till placeringarna! Kul att ni har så fina shettisar som kan hävda sig mot större hätar. Och vilka duktiga ryttare! Lycka till i framtiden!

Wippen
0

Tack Ulrika

Ja det ska bli kul att se utvecklingen, eftersom det har gått så bra detta tävlingsår som varit

Zebben
0

Stort Grattis!

Sasser
0

VI FÅR VARA STOLTA ATT HA STEFFIE & HENNES PONNYER TÄVLANDES I VÅRAN LILLA RID & KÖRKLUBB, RKS.

jag är så glad att ha er till vänner, få är som er:) Pärlor hela högen!