Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett10-färger
Läst 3729 ggr
Jannie
0

Färg på fölet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har fått ett stoföl i år med en svårbestämd färg. Skäck är hon nog men vilken grundfärg tror ni hon har? Fadern Parlington Q är brunskäck och Modern Lily är guldisabell. Hon har ljus man med lite grått i. Svanstofsen liksom örsnibbarna är svarta. Fotot är taget idag och hon är 11 dagar gammal.

Pyttis
0

Jisses så sööööt liten tös Jannie…..färgen överlåter jag åt någon annan att spekulera i.

exitingsvillemo
0

Jisses vilken sötnos Kyss Jag skulle tro att hon är gulbrunskäck.

Grattis till väldans fin fölis =)

VeronicaP
0

Gratulera till ett fint föl,

hon kan mycket väl bara bli *vanlig* brun, svårt att se på bilden faktiskt om hon är skäck eller inte … har faktiskt sett bruna hästar som har sett ut ungefär så när de är föl ..

Mini-Angel
0

Gud vad söt! Jätte grattis! Blir inte nå avundsjuk Flört

Annelie-P
0

Även jag passar på att gratulera till fin liten flicka!

Elshira
0

Jag säger som #3 att hon mycket väl kan bli brun. Vet flera Welshar som sett ut ungefär så och slutat som bruna :)

Hakuna matata!

Milla
0

ååååå vilken liten stjärna, gud så söt!

Färgen har jag ingen anning om.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

kajsa-kavat
0

Grattis till ett underbart sött litet stoföl.

Dehlfimia
0

Grattis till en helt underbar liten sötnos! får gärna flytta hem till migTungan ute Flört. Är helt grön på kommande färger ,så det överlåter jag till dom som är kunniga inom  området . Men gissa kan jag ju , och jag har ju faktiskt fött upp en med en inte alltför långt ifrån samma färg som den här lilla sötisen ,fast halvblod då förståss och den blev brun ,så min gissning är brun Obestämd. Har säkert fel !!Tyst

veronica-olsson
0

Så underbart söt hon är.Grattis.

MadeleneJansson
0

Brunskäck är jag ganska säker på. Dom brukar vara gulare ffa i huvudet, om dom är gulbruna.

Ahnna
0

Jag skulle spontant säga brun, och om hon har några tydliga vita fläckar så säger jag brunskäck. Min bruna mini hade ungefär den där färgen när hon var nykläckt och idag är hon ljusbrun med väldigt ljus mage och mjölmule. Så jag ser inget uppenbart gulanlag i din lilla sötnos. Kyss

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Perly
0

Kan inte själv säga så mycket om färgen men nuvarande färg är riktigt fin^^ Är det mamman som syns med lite? Riktigt fin i färgen iaf Flört

Alltid Oavsett

PP
0

Om man ska våga sej på att säga något utifrån bilden, så är jag böjd att hålla med de flesta ovan om att grundfärgen ser ut att vara brun. Tycker det ser ut som om åtminstone höger bak är markant vit.

Hästar med gulanlag har ofta, men inte alltid, ljusare ögon än hästar utan gulanlag.

exitingsvillemo
0

Skäck måste hon väl nästan vara, svansen är ju tydligt 2-färgad och hovarna ser också ut att vara det.

VeronicaP
0

#15 Nä det behöver hon inte vara finns både fuxar , och svarta med två färgade hovar, att svansen är tvåfärgad nu spelar ingen roll det heller kan de också vara på föl inte alls ovanligt många fuxar ser ju ut så som små, även de ljusa benen , jag kan inte se på den bilden att det kommer bli en skäck.

Mantasmatte
0

Så här såg mitt föl ut när hon föddes, nu är hon lika brun som sin mor. Hon har kvar det vita i svansen. På bilden är hon bara några timmar gammal.

susanne-s
0

Så har såg min brunskäck ut, ett par timmar gammal

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

VeronicaP
0

#18 Tydlig skäck ;)

susanne-s
0

#19 Flört

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Ahnna
0

Såhär såg lillskruttan ut, som jag nämnde i #12. Hon hade också tydligt tvåfärgad svans och man, och har så fortfarande trots att hon snart är 2 år gammal. Dock blir det svartare och svartare för varje säsong.

www.stuteriprecious.se

Ahnna
0

Och såhär såg hon ut i september förra året, drygt 1 år gammal.

www.stuteriprecious.se

Jannie
0

Tack för alla vänliga ord om vårt lilla föl. Vi kör på brunskäck tills vidare. Hon har två höga strumpor bak och en vit kota fram. Jag hoppas hon får behålla det vita i svansen för det tycker jag är urläckert. Fadern Q har vitt i sin svans.

#21 Jag ser att ditt lilla söta föl också har ljus man.

Är det någon som har en bild på ett gulsvart/gulsvartskäck föl?

Ahnna
0

#23 Ja, hela första sommaren var hon beige/grå/brun i manen men nu är den nästan svart med några bruna och "silverfärgade" stråk. Svansen är fortfarande cirka 50/50 vit och svart.

www.stuteriprecious.se

Anneli.
0

Bild av gulbrunt föl.

Ellinor Johansson
0

Grattis till lilla fölis. Hon var verkligen supersöt. Min gissning på färg är brun.

Anneli.
0

Glömde ju att skriva Grattis till båda stofölen! Tror också att hon är brun eller brunskäck.