Kastrera...
Motion, motion, motion… Vi kastrerade en unghingst i höstas, han klarade sig riktigt bra men å andra sidan så var vi väldigt noga med att han var i rörelse ofta och länge. Maken till mer väl tömkörd ponny fick man leta efter 
Första dygnet tillbringade han i boxen enligt vettens order. Därefter gick han i hagen som vanligt, han fick dock gå ensam ett tag eftersom det stundtals gick ganska livat till i hingsthagen med mycket lek och vi var rädda att såret skulle bli värre.
Vi gav penicillin i 5-6 dagar i förebyggande syfte eftersom det var lite för varmt ute egentligen. Såret läkte i alla fall ihop väldigt snabbt och svullnad såg vi knappt. Hoppas det går lika bra med din kille!
Tack Hanna! Jag vill ju gå ner i vikt så det kan ju passa bra nu! 
Beach 2007 
Den som lever får se:) Men visst, vore ju trevligt att se den delen av badstranden ngn gång…….hehe
Precis som Hanna skriver är rörelse viktigt efter kastration. Min f.d hingst svullnade ordentligt i skapet efter två-tre dagar, svullnaden gick ned när jag började köra honom två gånger om dagen istället för en. Efter två veckor såg det relativt läkt och fint ut. Jag blev orolig dag två när hinnorna skymtade, men vet. sa att det kan se ut så.
Tack Ulrika för ditt inlägg.
Nu är det skjutet på datum igen, vi har för kallt här. Veterinären ringde alldelens nyss. Bara att vänta:).
-20 grader här idag. Brrr…