Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 763 ggr
Annelie-P
0

Godmorgon 28:e mars

Har ni kommit ihåg att ändra klockan Glad ?

Idag är det tråkigt väder ute, det är en plusgrad och regn, alltså riktigt ruggigt. Ska snart mocka, barnen ska borsta bort lite päls men sedan går vi nog in igen. Vädret inbjuder inte till några längre utevistelser. Däremot håller barnen på att påskdekorera sina rum, påskpyssel finns det gott om.

Det har ju börjat födas små föl på en del håll nu, det är så mysigt att se bilder på dem, så roligt när både sto och föl mår bra efteråt.

HeidiH
0

Nej, har inte kommit ihåg att ställa om någon klocka här inte!! TUR jag inte hade något att passa idag!! hade jag verkligen ingen aning om!

Idag blir det nog en promenix med islandshästen, igår var jag ute och cyklade med Sickan(shettisen) hon tyckte det var HEEELT onödigt!! Ända till vi vi var halvvägs igenom rundan, DÅ blev det rätt kul! Hihi!

Hon är en riktig lady den där! Men som jag tycker om den lilla tjurskallen! Såg att det var en utställning i maj jag funderar på att åka på, hade varit kul med en visning till innan betäckning.

Blir helt fölsjuk då jag ser bilder på fölisar, längtar ihjäl mig efter en liten!

Gemine
0

Cykla! Hur underbart låter inte det.

Här har det kommit 2dm snö och det snöar fortfarande. Plogbilen har inte hittat till våran by. Dvs en slappardag. Inte ens hunden vill vara ute.

Jag längtar också efter fölet vårat. Har börjat räkna ner.

SannaHolmgren
0

Jag har mockat i hagen idag.

Med en hingst som lägger fina högar, och en valack som ganska ofta gödslar på samma ställe så var det ganska lätt att få upp det mesta. Gudars vad skit de hinner få ur sig på en vinter. 

Jag har gett bort skiten till några vänner som odlar ekologiska grönsaker.

Dom blev skitglada! Cool

Nu väntar jag bara på att släpet ska bli ledigt så vi kan skopa upp högen med traktor och köra iväg det.

Godkväll säger jag som nu ska gå och lägga mig, och vila ryggen och mina stackars händer.