Denna vintern....
Vägarna här har varit förjävliga denna vinter, is över allt så har inte tränat alls med ponnyn i vinter typ.
Men ska vara med på en träningstävling i dressyr nästa månad och paddocken ser inte rolig ut och en häst står där inne för hagarna har gått sönder.
Funderar på om man kan träna ute på något sätt, hur gör ni som inte har paddock?
Funderar på att stryka mig helt från den dagen, men känns dumt när det bara är träning.
Förslag jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra.

Jag har inte en paddock så långt vi orkar gå, vägarna är fulla med tjälskador, hagarna är kladdiga och blöta, och skogen är fortfarande full med is och snö.
Det enda jag kan träna på är lite skritt och trav rakt fram på den stora grusvägen, men det får nog räcka inför tävlingen,
Vi deltar med samma förutsättningar allihopa tror jag som åker och tävlar i vår, så åk ändå med din häst och du behöver inte känna dig ensam om att inte vara helt förberedd.
Det går nog fort nu tror jag, när det blir vår, och i slutet på april så har vi nog hunnit med att träna en del ändå.

Visst är det tråkigt, men skönt att snön börjar försvinna!
Aa det är faktiskt sant alla har ju det såhär nu, får helt enkelt göra det bästa det att träna på grusvägarna och hoppas man kan gå igenom programet några gånger i slutet eller mitten av april.:)