Stolt!
I morse när jag kom till stallet stod där ett pyttelitet skäckhingstföl! En total överraskning, jag trodde först det var en get som någon hade stoppat in i boxen under natten. Nu har den här lille gossen ingen stam tyvärr, men han kommer få kasteras och bo kvar här. Mamma är stamlös rödskäck på 92 cm och pappa fux bara 67 cm hög. Lillkillen blev också en rödfux. Han är gudasöt!
Jag är så stolt över min Samanta och hennes lille gosse, trots att de är "buskisar" 
Gud så söt! Grattis!
Oj visste du inte om att ditt sto var dräktig?
Grattis! Härligt att det gick bra 

Jag visste ju hade hon gått med hingst, men hon brunstade och skvätte i somras i juli och blev betäckt av en annan hingst så jag väntade fölet i juni. Så visst, jag visste att hon var dräktig och tjock som en ballong var hon, men det trodde jag berodde på hennes sk trivselvikt
Jag känner mig jättekorkad som observerade att hon hade fått stora juver men det trodde jag var fett
Jag är jätteglad att allt gick bra och hon nu slipper sin tyngd och på sikt kan börja trappa ner på extrakilona.

Jag hade visste lite bråttom när jag skrev hans färg…rödfux…jag fuxar brukar vara åt röda hållet
Menar såklart rödskäck, men det ser ni ju å andra sidan

Hihi, sicken liten söt figur! Föl är alltid välkomna, äkta som "oäkta". Lycka till med lillkillen! Vad blir namnet?

Vad häftigt tecknad han är, Little Big Star vore väll ett passande namn… 
Jättegullig, Grattis!
Så Sööt ! Grattis!!

Grattis till sötnosen!