Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: stammar-blodslinjer
Läst 844 ggr
Puzzel
0

Nyfiken på dessa hingstar+ston

Jag skulle om någon vet vilja veta lite om dessa hästar temprament mm allt är av intresse. Tack på förhandGenerad

Stacy RS 2795

Paul v.d Papenhoeve RS 185

Hagalunds Polly RS 1383

Eric v.St. Zwarte Hof RS 70

Kilagårdens Maffa RS 93

Puzzel
0

PUTT

Ahnna
0

Eric vill jag också veta mer om, det enda jag egentligen vet är att han var svartskimmel.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Kris_J
0

#2 han var väl fux?

Veritas odium paretFörvånad

Sasser
0

#3 Eric var fux f.-69 död -00.

PP
0

Eric var stickelhårig fux med bläs och var bland de allra första shetlandshingstarna som erhöll Elit.

dajmie
0

Stacy är undan stoet silla och mamman till henne var Eluxa Roland Franssons stostam med lotta bakom, Paul är ju pappa till stacy, har mött henne många gånger i utställningsringen,  vårat första shettisföl var efter Paul och blev sedan godkänd,både Dajmie och Stacy har samma uppfödare och är födda samma år, både Paul och Stacy som jag kommer ihåg har ett gott temprament. Kilagården känner jag inte mycket till, men han hette Folke Andersson som hade stuteriet fram till sin död, och jag skulle tippa på att det är tio år sedan stuteriet upphörde, det ligger i Nossebrotrakten eller låg rättare sagt. Maria.

Puzzel
0

#5+6 va kul att få höra lite om min lillas släkt jag är ju ny inom shettis och vill veta så mycket som möjligt om dessa underbara små hästar och då är det jätte kul och intressant att veta allt man kan om sin egens släkt och vad de har gett shettis stammen osv. Om det är bra hästar, om de gett/framfört något gott så det är jätte kul att få höra om dem. Tack