sele
sele
ska köpa ny sele till min ponny inom kort har jag tänkt mig med fransk brösta och har hittat två jag gillar. skulle vilj veta om någon har dessa eller vilken om verkar bäst.
den första en ideal sele, http://www.selar.se/butiken/getbildstor.php?Artnr=HDfra
den andra från driveout.se http://www.driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=420
är till dponny. =)

putt
Om någon kan lite om french collar skulle jag även vilja veta om det är ett bra alternativ till dem som vill kunna köra både enbet och par utan att behöva köpa två uppsättningar, och vad det har för för/nackdelar? =)
Hakuna matata!

hade som #2 också viljat veta mer om french collor =)

#2 Om selen saknar stångkoppelring mitt framme på bringan så kan den inte användas till parkörning. Det är svårt att se på bilderna som #0 länkar till, men jag ser ingen ring på någon av modellerna.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#4 Jag vet inte hur de ska fungera, har hört något om man har två draglinor och endast sätter ihop dem via ringarna på sidorna så de inte kan springa åt varit håll (är dock inte helt säker).
För jag var på en lite enklare grundkurs i körning där jag vet att föreläsaren nämnde detta men det talades inte så mycket om det då han inte använt någon själv (kör 4-span med shetland). Det sades bara att den skulle kunna användas till båda delar i.af.
Här finns dem på selar.se, där det står att de finns både som enbet och par.
Hakuna matata!

#5 Som du ser där på hemsidan så måste du beställa antingen en parbrösta eller en enbetsbrösta, det är alltså inte samma som funkar till båda.
Att spänna för ett par är lite mer än det du fått berättat för dig, men det är enklast om den som kan visar för dig nån gång.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#6 Jag vet hur ett "normalt" sele spänns för par, men åter igen på kursen nämndes det att man alltså skulle kunna använda samma brösta till båda delar.
Jag inväntar svar från någon som faktiskt kan någon om just dessa bröstor
Hakuna matata!