Årets föl?
Ingen som fått något föl ännu??
Nyfiken är man ju, det är ju mitten på mars så något borde ju komma snart?
Nords Grace väntas föla i början av maj, en avkomma e Thunderstorm.

De flesta får ju senare .. det brukar börja i april
Northstar har fått två föl sen tror jag inte det är fler än så länge.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Ja, tänkte väl att det kommit ngt föl! är väl intutad i vbl-värden ännu..
När kan vi förvänta oss första fölet??

#4 Se på föllistan här ovan.

Inatt fick vi ett litet skimmelfärgat miniföl. Det är det första som föddes här på gården så ni må tro att det var nervöst. Indigo skötte dock det hela på ett exemplariskt sätt och det var bara att "se och lära"
här kan ni se bilder om ni vill: www.stuteriseijsing.se (under dagboken)
#6 jätte grattis

#6: Grattis till fölet! 

# 7 -8 Tusen tack - vi är så nöjda! 
Fick ett inlägg ang. att man omöjligt kan säga om det är en skimmel eftersom den är född svart - är det så? (Jag är verkligen inte bra på färger)
. Den har dock rejält med vita strån i en cirkel runt bägge ögonen. Jag trodde det var ett säkert tecken på att det är en skimmel…. har jag fel?

Grattis till fölet , vad blev det ? Det går att se på vissa direkt och vissa får man vänta på ..
Grattis till fölis!

GRATTIS!
Det gick ju bra!!Pappa hälsar!!
# 9 Jätte Stort Grattis!
#9 Klart att du kan se det! För säkerhets skull, ta några bilder i torrt tillstånd också, men jag tycker det ser väldigt tydligt ut. Är den dessutom extremt svart i den svarta pälsen så brukar det också vara ett tydligt tecken. Svarta hästar föds ju oftast älg-grå.

#6 Grattis till den fina till den fina fölisen!Såg på din hemsida om kameran ni köpt till fölningen,vart köper man den?
GRATTIS till lilla fölis!
Grattis!
Grattis!
Stort grattis till fölet!

Tack för alla grattishälsningar! =) Nu har jag kollat, det är en liten kille - jätteroligt!
#14 - jag ska ta några bilder på torr fölis få se vad du tror, lägger in dem ikväll. Han ser mer mörkbrun ut än svart (pappa är brun) men med dessa vita pandaringar runt ögonen.
#15 - jag ska höra med min man vad kameraföretaget hette, vi har nämligen hittat en annan leverantör som säljer dem ännu billigare.

#20 Tack,det vore toppen
Bara 6 veckor kvar nu…

Grattis!

#14 här kommer två bilder på honom - vad tror du, visst måste det va en skimmel 
#15 kameraföretaget heter Itsajten.com men de finns billigare hos dealextreme.com Det är webbkameror (trådlösa IPkameror så du kan gå in från vilken dator som helst och kika på pållarna. Om du har en Iphone så ser du dem överallt!
Vi var dock tvugna att köpa till en bättre antenn (vi har stenväggar i stallet och ca: 25 meter mellan hus och stall). De var faktiskt lite krångliga att installera, men sen har de fungerat perfekt!

grattis till fölis =) ser jätte fin ut
Jätte fin han är!
Jag är själv på jakt efter en sån kamera som du har men där du skrev att det var billigare hittar jag inte vilken det ska vara.

Jag fixar en länk till er:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26358 Detta är innekameran som är vridbar och har ljud (fast ljudet har vi inte fått att funka) kostar här Ca: 650 istället för 1200 som vi gav.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29918 Här är utekameran. 870:- istället för 1500:-
Det ni måste tänka på att ni ev. kommer måsta betala moms och tull om ni beställer här. (ibland missar tullen det). Men även om ni betalar moms och tull borde de ändå bli billigare.
Tusen tack, ska be gubben kolla detta. Jag jobbar nätter och skulle vilja kunna övervaka stona när jag jobbar just nätter via min dator och då är ju detta kanon.
Tror dock att jag i så fall beställer den i sverige så jag får den så fort som möjligt. Är det bara utekameran man behöver beställa? får man med allt som behövs? Dumma frågor men jag kan ju inget.
#24 Vilken juvel! Grattis!

#28 allt följer med, men som sagt har du väldigt långt mellan stall och hus, eller stenväggar behöver du en extra antenn ( vi köpte den på davido.se) Men för att trådlöst ska fungera behöver du ju ha en trådlös router. Ja vi hade samma tanke. Vi har varit borta men hela tiden kunnat se dem - jätteskönt!
#29 - Ja ulrika visst är han bedårande! Igårnatt sa Daniel "men nu borde ju Millimeter ha varit med här på prao!" 
#23 Solklar skimmel, tydligare än de flesta dessutom!

Ja, definitivt skimmel! Grattis - han är ju hur söt som helst :)

GRATTIS till liten fin.

# 31-32, Men så bra, då var jag inte ute och cyklade ändå, tack för att ni ides titta! 
Grattis till den fina gossen!

Har ju kommit fler föl, dax att uppdatera lite?
#5 Jag måtte va korkad
Men jag hittar inte föllistan…
Och fölboxen borde vara igång nu…eftersom det är så många som skriver i denna tråd…(inget klagomål alltså..men var är den?)

det finns ingen ännu, är väl ingen som haft tid eller något.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se