Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1074 ggr
SofieN
0

Man slutar aldrig förvånas..

Hittade nyss en annons med denna text.

_"Letar efter en shettishingst att betäcka mitt shettissto med. Gärna så fort som möjligt! (Pga att hon fått fång) Helst inom Jönköping/Hallands län

(Har ej stam)"_

Hur tänker folk egentligen, eller ja tänker och tänker. Personen i fråga kan inte tänka alls. Kan ju hoppas på att det är en "trollannons."

polgara
0

Läste oxå den annonsen o tänkte precis som du

SofieN
0

Sen länkade min syster mig en annons där det stog:

"fin damcykel med cykelkorg bytes mot ridbar shettis gott hem lovas cykeln är champagne färgad sparsamt andvänd"

Man kan ju fundera hur den människan tänker också…

[Shettisar]
0

#1 Förmodligen är det någon som tipsat henne/honom  om att stoet blir bättre om hon är dräktig.Har hört många som låter sina fång hästar vara dräktiga just för att de ska kunna gå i vanlig hage.Katastrof enligt mig.

SofieN
0

#3 Hur skulle ett fångsto kunna bli bättre av det? Det är något jag missat i alla fall..

lillolga
0

Jag har svarat på denna annons och försökt avrått denna att betäcka sitt sto, talat om riskerna för henne och bett henne tänka om… Men hovslagaren och veterinären har gett rådet att betäcka fick jag till svar… Skick ni med och försök få henne på bättre tankar. De är ju synd om sto att utsatta henne för risker i onödan tycker jag. Belastningsfång av tygedn, förlossningsfång osv. I svaret stod de även att sto skulle klara bete eftersom föl:et skulle dia ur all näring ur sto :( Hon kanske skulle behöva den där cykeln och cykla vidare utan sto??

[Shettisar]
0

#4 Ja du hade jag vetat det så hade jag varit glad för den informationen.Men av någon anledning så blir en del fång ston "bättre" när de är dräktiga och diar.Det har t.o.m varit fång ston som gått på vanligt bete under tiden de varit dräktiga eller gått med föl vid sidan.

VeronicaP
0

Det finns många fångston som blir bättre/bra om de får vara dräktiga , hade kanske varit bättre att informera henne om att använde en godkänd hingst där alla papper är i ordning och att det faktiskt inte är så dyrt att betäcka med en godkänd hingst.

jackaroo
0

*Fniss*

Jag såg aldrig den där annonsen om damcykeln, hittade inte den. Den är rätt pinsam, mest för att jag känner människan väldigt väl.

Tror jag kryper ner under täcket tills den annonsen är borttagen.

<3 Sibell <3

Dior rs 487 på station 2012. Välkomna!

SofieN
0

#8 Den var ju ändå rätt rolig tycker jag. Hoppas inte hon hittar någon shettis att byta den där cykeln mot dock. Den var på blocket. :)