Treårstest
Vad innebär det? Vad skall presteras? Vem dömer?
Var utförs dessa? Hur meriterande är det för ponnyn?
Har för mig att det funnits en artikel om det, men hittar den inte nu…
Man löshoppar, och visar ponnyn för hand. Galopp bedöms också. Det ska finnas info på www.spaf.info
Delad glädje är dubbel glädje :)

Tycker du ska gå in på www.ungponny.se där kan du läsa allt! Annars kan du mejla mig så ska jag ge dig mina tips över 3 årstestet! ceciliarehn5@telia.com Mvh Eva
tack för tipsen!!
Är det en merit att kämpa för?
#3 Absolut!

#3 ABSOLUT!! Helt klart, dessutom ett förbaskat roligt mål med sin ponny oxå:)

#3Absolut
ok, man ser inte det meriteras så ofta bara… i anonnser typ..
#7 Inte på våra små ponnyer kanske, men jag har sett flera annonser på större ponnyer med "vinnare av 3-årstest", "tvåa i 3-årstest" osv.
Var bor du?
Shetland Öst ordnar 3årstest 29 augusti utanför Mantorp.
Det blir även talangjakt för tvååringar.
Ff nyfiken på vem som dömer? Shettisdomare, ridlärare, tävlingsryttare, mm..
Exteriören bedöms av godkänd exteriördomare, tex Elisabeth Ljungstorp dömer ganska ofta. Shetland Öst har Kurt Larsson.
Löshoppningen bedöms av domare som är speciellt utbildade för ändamålet. En ofta anlitad hoppdomare är KG Svensson.
Shetland Öst har bokat Loa Axén.

Går du in på SH:s domarlista hittar du de gångartsdomare och hoppdomare som är godkända. Vissa använde mer flitigt än andra.
#2 Dina tips, är det inget du vill dela med dig i tråden? :)

Skaraborgs Ponny Avel siktar på att arragnera treårs test den 11 eller vid få deltagare den 12 septenber i Nossebro. Exteriördomare är Ronny Johnsson
och hoppdomare Thord Börjessson
Jamen ok, det låter ju som bra och kunnigt folk på sitt område! (inte typ en ridlärare eller så..)
Planeras Skaraborgs ponnyavel ngt nästa år? brukar det vara på hösten?

Skaraborgs Ponny Avel brukar ha på hösten och så även förhoppningsvis nästa år!