Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: godkända-hingstar
Läst 882 ggr
Carolrita
0

Godeman RS148 nån som vet?

Någon härinne som vet något om Godeman RS 148?
Visst är han gammal. Vet bara att han blev ganska gammal, runt 25? Eller lite mindre. Det lilla jag vet om honom är att han blev tagen ur avel. Varför har jag ingen aning om, kanske någon här vet bättre?
Sedan gick han på ridlekis för barn eftersom han var jättesnäll enligt en som har barn som red där förut. Han gick på ridlekis utanför…Kristinehamn har jag för mej. Ölme, kanske?

Chokladbrun eller…Mahognybrun tror jag tjejjen beskrev hans färg o att hon tyckte att han var väldigt charmig.

Nån som vet mer om Godeman kan väl skriva några rader eller PM.a mej. Glad Visste inte vart jag skulle lägga denna tråd i nån grupp, därav Godkända hingstar.

millus
0

Halloj

Jag bor i Ölme och har skrivit till dig på buke om Godeman. Godeman gick lektioner i Linnebäck på ridklubben stor och liten. De har en egen hemsida: http://hem.passagen.se/ridklubbenstoroliten/ här har du alla hans avkommor http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=3627. Jag tycker att Godeman var en helt fantastisk ponny, han gick med 3-åringar på ryggen bland alla ston och var hur snäll som helst. Sen har han en avkomma som heter ElaisaII. Hon är halvsyster till mitt föl. Elaisa gick på kristinehamns ridskola innan hon blev såld som handikapphäst. Elaisa var den snällaste av allihop på ridskolan, alldeles otroligt bra psyke. Jag tror aldrig hon gjorde något dumt! Min dotter har ridit både Godeman och Elaisa.

Om du vill så vidarebefordrar jag kontakt till Monica, jag tror hon gladeligen skulle berätta hur mycket som helst om Godeman. Jag köpte ett litet föl efter Davina av Monica i maj så jag har ofta kontakt med henne och träffade henne senast i förra veckan!

Kram Camilla (du får gärna lägga till mig på msn) millus_536@hotmail.com

millus
0

Jag tittade på din Fille nu. Monica säger att min valack Dixon ser precis ut som Godeman. Och din Fille ser precis ut som min Dixon. Med andra ord så är Fille en avbild av sin morfar Godeman.

Carolrita
0

Ja, det va ju du! Glad Nu minns jag ditt nick namn. försökte lista ut vad du hette.

Hmm. skulle vilja se hur Godeman såg ut! Min Fille är……vad ska man säga om honom? Han är väldigt stönig o försöker bestämma över mej fast jag har kämpat med honom i 3½ år nu. Till sommar funderar jag på att ta med honom till en kurs i NH utanför Skattkärr eller nånstans där en kvinna brukar anordna kurser.
Har precis lagt dig på msn. Är nog inte inne just nu, men jag dyker upp ibland ändå!

Lever han ännu? Njae…Såg nu att han är född ´77…..

millus
0

Åh, vart är det utanför Skattkärr. Jag skulle gärna delta med min valack Dixon. Det skulle vara kul också att träffa någon annan som har en envis vrång shettis. Jag har kämpat i två år med min Dixon och har gjort vissa framsteg, men det går bakåt också. Han har antagligen fått igenom många av sina fjanterier hos föregående ägare…

Hälsningar Camilla

p.s vart i Karlstad bor du? d.s

Carolrita
0

Jag tror att dom har en hemsida som heter Goda Relationer, tror att det är på www.godarelationer.se osäkert på vart det ligger.
Måste dit med Fille innan han går för långt!

Mmm…Skönt att jag inte är ensam om mina problem med envise Fille.

Bor i Skåre, ca 1mil utanför Karlstad. Tråkigt ställe, mestadels alkisar. Hihih.

Mvh Carolina (såg att du är inloggad på msn, hinner inte nu måste ut o grejja med rackaren sen på möte ikväll).

Lauth
0

Kul att se att det finns fler shettisfrälsta runt karlstad-skattkärr-ölme =)

Carolrita
0

# 6 Eller hur!? Räcka ut tungan Jag är både Travar- och shettisfrälst.

ingrid
0

#4#6#7Till sommaren kan vi bli en hel karavan som åker på utställning. Skrattande Tigrou tillkommer ju också.

#6 Får jag fortfarande köra först efter i somras? Räcka ut tungan

IdaS-A
0

#8 vad hände i somras? Nu blir jag nyfiken ju

ingrid
0

#8 Lauth låg bakom mig på väg till Rockelstad uställning, då jag vägleddes av GPS, bara det att jag råkade köra lite fort och polisen hann inte få upp kameran på mig men tog henne som låg bakom. Hon fick böter men klarade körkortet. Kan tilläggas att det gick från 90 till 50km/h på engång och att kl var 5.30 mitt ute på landet.

Tigrou
0

Ja jag hänger på med två fina killar i släpet….

Annette
0

#11. Nu blir vi nyfikna, vem mer än Primör ;)

Tigrou
0

#12 Ska ner till "Götet" i morgon och hämta en 1 års hingst.

ingrid
0

#11 hoppas på "pojkarnas sommar" så att champangen får knäckas. Allt är färdigt och ordnat för imorgon. När kommer ni till Äby förresten. Vet att du sa att loppet började 18.30.

Annette
0

#13. Vad spännande, lycka till!

Tigrou
0

#14 runt 16,30 skulle jag tro.

Tigrou
0

#15 tack! Jag tyckte att jag behövde en ny hingst att jobba med när Primör blev valack

Lauth
0

#8 Näh det får du inte!! Böterna är ännu dyrare nu än då så vi stoppar nog in Tigrou mellan oss!!

#4 #5

Ja häng på oss ut i sommar, då kan vi bli värmlandsmaffian som kuskar runt på utställningar!

ingrid
0

#18 Fast tänk vad bra det var hem från Västerås när jag "varnade" dig för polisen Räcka ut tungan

Tigrou
0

#18 ska ni dra in mig i detta nu?? Jag vet inte hur jag ska lösa det nu när vi köpt en ny kärra. Nu måste vi ha volvon och dra med och då krävs det BE-kort. Men ingrid kanske kan ge lite flörtningstips hon fixade ju så hon slapp böter.

ingrid
0

#20 Flirta vet jag inte, böna och be var det nog merOskyldig Det och att polismannen tyckte synd om den "virriga tjejen" som inte ens hade kommit ihåg att sätta fast sin häst.

millus
0

18# jag hänger på….Jag har tänkt mig till Örebro ponnyavelsförenings utställning. Sedan ska jag på Värmlands ponnyförenings utställning, har ni någon mer som ni ska på som ligger max 20 mil från Kristinehamn/Karlstad?

Tänk om vi blev jättemånga shettisar från Värmland, då får vi göra en egen boplats med flagga:) Värmländska shettisar rockar i ringen, fniss!!!

//Camilla

ingrid
0

#22 20 mil tar du dig långt på. Uddevalla, Köping, Nossebro. Rockeslstad tror jag är 24 mil från Karlstad, de har 2 utställningar iår. Antalet shettisar på vpfs utställnign har ju alltid varit ganska högt. Nu får våra ponnyer visa fötterna i resten av landet med.

Carolrita
0

Mmmm….Värmländska shettisar ROCKAR!