God Eftermiddag 4 april
Har precis landat efter en helg på "Blåkulla" det var fullt ös som vanligt och många bekanta ansikten
Vi var en hel del i från Simmelsberga , så gjorde sällskap dit……Annars är det rätt lugnt, våren är på intåg och "att göra" listan blir bara längre och längre. Hästarna fäller för fullt och ser bara för dj…..a ut dvs tottiga och leriga varenda kväll som dom ska in , trots all borst och ansning .Har hänt lite den sista veckan, bla fick jag förlösa grannens welsh som skulle till att föla när Sanna var i Ljungby på utställning/premiering förra helgen. Det gick bra och det blev ett alldeles underbart litet stoföl som ska heta Deigns Kylie. Min andra granne fick också ett wesh mountain föl, en liten hingst som ska heta Simms Tumberline, en riktig liten goding! Min egen lilla Delfie är nu helt avvand och det är mamma Urd helnöjd med, för hon var duktigt trött på henne!!!! Saknar lite "godmorgon" tråden och hoppas att den kommer igång igen , är en av de bättre att läsa. Ha en fortsatt trevlig påskhelg allihop!

Det är alltid lika kul med föl, då allt går som det ska!
Här händer inte mkt heller, våren kommer med stormsteg här också. Sickan fäller oxå, men inte såå farligt, och hon är bara lerig på benen då hon går in! Försöker ta ut och tömköra henne, både med och utan däck bakom. Islandshästen går jag ut o går med. Igångsättning efter ligamentskada. Så det rullar på, jobbar en massa på turridningen nu iaf!