God morgon 8/2
God morgon på er!!
tidigt uppe som vanlgit här. Ska väl kila till bussen om ca 6 minuter
. Idag är det -2 grader och de låter som de blåser lite ute brr får no ta på mig mössan när ja kilar ut. Blir en helt vanlig dag. Först jobba 4 timmar sen hem och sova en stund. Sen väntar stallet.
Bestämde mig igår att Valerie får åka med till Vartofta i allafall. Tänkte först stryka henne men efter en titt på henne så beslutade ja att hon får följa med ändå
. Se vad hon tycker om de.
Hunden vill inte gå upp idag. Hon drar täcket över huvudet och vägrar gå ut. Så pappa får rasta henne sen. Sjusovare till hund får man leta efter.
kram och ha en bra dag allesammans
God Morgon! Här har vi fortfarande lika kallt.Nu just -30,3 för att vara exakt :) Börjar bli led på den här kölden nu trots att det bara har hållit i sej några dagar än.Värst är det om händer och fötter då man ska ut och göra det som måste göras.Men det måste ju ge sej så småningom tycker man…..Ha en bra dag alla!

Här är det också bara -2.
Nu skall barnen till skolan, de var så förkylda igår kväll, men nu verkar det bättre, skönt. Jag skall till stallet nu på morgonen. sedan skall jag åka och få lite information om min nya arbetsplats, jag jobbade där i somras, så helt nytt är det ju inte.
Efter jobbet blir det stallet igen med det jag inte hinner nu på morgonen, samt tömkörning av Eros. Min mamma skall gå ner till lappkåtan ocg grilla korv åt oss. Det blir gott, då är vi mätta när vi åker till ridskola resp. scouter.
Ha en bra dag!

God morgon!
-7 grader i Uppsala, betydligt bättre än gårdagens -20.
Ska snart iväg och träna och sedan har vi en föreläsning i förmiddag. Lediga i eftermiddag så då gäller det att plugga lite.
Godmorgon!
Vi har bara -8 här i Södra Dalarna. Stackars dig Mannas, jag lider vid blotta tanken av din temperatur. Hujedamig.
Magsjukan ligger som ett ont omen över mitt hus, jag vill bara rymma. Skulle varit i skolan idag men det går liksom inte:)
Ha en bra dag.

Fortfarande lika kallt här uppe -23grader,
mn stackars kollega i frankrike höll på dö när hon hörde det, det kallaste hon vart med om är -10 grader :)
annars händer det inte så mycket, en vanlig dag idag också!
Godmorgon! Det snöade när jag gick upp i morse, tror det bara är hästarna som trivs nu med snön för jag vill inte ha mer sånt nu.
Idag blir en sån där lugn dag då jag inte tänker göra mycket nytta när jag kommer hem. Mådde hopplöst dåligt i går men idag mår jag så mycket bättre. Skönt!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Morrn morrn!
Snöar och 4 minus. HATAR vinter!!
Varit utan internet sedan tisdag kväll, snacka om abstinens! Men nu är vi online igen - YES.
Barnen friska och i skaolan/dagis. Ska släppa ut pållarna när jag skrivit klart här. Vattnet i stallet har frusit så det blir att släpa vatten från huset. SUCK!

Hemma med en släng av maginfluensa.. blää
Men stallet är klart och alla hästarna står i olika hagar och mumsar hö.. Vad härligt det är att se dom i den vita rena snön, ro fullt stå och mumsa! Ströat till fåren som snart börjar lamma…
Nu ska jag ta hand om mig själv, fika surfa runt lite… 13.30 ska barnen hämtas i skolan.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#9 Har ni sol hos er?
Godmorgon (eller förmiddag är det ju egentligen =)
Här i Linköping snöar det en massa, så jag är glad att jag inte ska iväg nån längre sträcka idag
Idag ska jag plugga till nästa veckas tenta, adressera ca 45 brev och ikvällär det kendoträning som gäller. Förhoppningsvis hinner jag med lite hushållsarbete också.
Jag ser fram emot imorgon, för då ska jag åka hemhem och det är snö, så det kommer bli vinterns första slädturer =) (och förhoppningsvis blir det lite tolkning också ^^)

#10 tidigt på morgonen var solen uppe men nu snöar det, trist… det var så fint!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Nu har vi haft inspektionen här. De tyckte det var synnerligen trevligt att som omväxling se så naturlig hästhållning och så stort intresse!!
Annars har jag varit på gymet en stund, följt av lite tyngdlyftning på Granngården.
Strax ska Knoll och Tott hämtas. Det går i ett, förstår inte hur man skulle hinna med ett arbete också!

Olivia sover middag, och jag sitter här…
Fantastiskt fint väder ute, barmark, strålande solsken och nog någon plusgrad. Ska ut till stallet så fort dottern vaknar. Igår när vi var där fick man vårkänslor, solsken, vindstilla, fåglar som kvittrar - helt underbart!

God Kväll! I hamn nu. Efter ett par dagar till sjöss.

#16 Vad har du gjort till sjöss nu då?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#17 Har tjänstgjort på Argos, Fiskeriverkets forsknings fartyg. Har varit med på provfisken i Skaggerack, gullmarn mm
, det är så himla synd om honom för han är så deppig )=